کانون بحران نایین – انارک نیازمند توجه بیشتری است

به گزارش انارک نیوز از خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان: با چهار میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال هزینه، افتتاح جنگل دست کاشت ۱۰۰هکتاری برخوار 
در آیینی جنگل دست کاشت ۱۰۰هکتاری برخوار به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در این آیین گفت: تا کنون بیش از چهار هزار و 500هکتار از عرصه های برخوار جنگل کاری شده است و پنج هزار هکتار آن نیز نیاز به جنگل کاری دارد.
عبدالرضا مهاجر افزود: استان اصفهان بیش از 10میلیون و 700هزار هکتار وسعت دارد که بیش از سه میلیون و 200هکتار از آن اراضی بیابانی است. 
وی گفت: بیش از یک میلیون و 90هزار متر از عرصه های بیابانی استان اصفهان کانون های بحران و فرسایش بادی است و تاکنون 307هزار هکتار از آن با اعتبار ملی و استانی نهال کاری شده است . 
به گفته مهاجر، استان اصفهان 16کانون بحران فرسایش بادی دارد که دو کانون بحران برخوار - سکزی و نایین – انارک علاوه بر فرودگاه و آزادراه ها، شهرها و روستاهای بیشتری را در معرض آسیب قرار داده و نیازمند توجه بیشتری است. 
مسوول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان نیزگفت: قرارگاه بسیج سازندگی تاکنون 12هزار هکتار از عرصه های بیابانی در 5کانون بحران در آران و بیدگل، برخوار، نایین، شرق اصفهان و خور و بیابانک را جنگل کاری کرده است.
سرهنگ احسان الله رضاپور افزود: ‌بسیج سازندگی استان اصفهان رتبه اول بیابان زدایی در کشور را کسب کرده و در هر عرصه بیابان زدایی و جنگل کاری بیش از 98درصد بستر سبز تحویل داده است. 
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان برخوار هم گفت: شهرستان برخوار بیش از 165هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 54هزار هکتار آن عرصه های بیابانی و 47هزار هکتار آن کانون بحران است. 
سهیل سهیلی افزود: جنگل کاری پنج هزار هکتار از عرصه های برخوار به اعتباری افزون بر 300میلیارد ریال نیاز دارد.
(کد خبر: ۲۲۸۲۲۰۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸)