آیین کلنگ‌زنی مرکز محیط‌بانی و پایش‌های زیست محیطی انارک

آیین کلنگ زنی و آغاز احداث مرکز محیط بانی و پایش های زیست محیطی بخش انارک با حضور مسئولان و سمن های زیست محیطی برگزار شد. 
به گزارش خبرگزاری مهر آیین کلنگ زنی و آغاز احداث مرکز محیط بانی و پایش های زیست محیطی بخش انارک روز گذشته با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نایین، نماینده شهرستان نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نایین و بخشدار انارک، اعضای شورای اداری، سمن های زیست محیطی و مردم شهرستان نایین برگزار شد.
 آیین کلنگ زنی و آغاز احداث مرکز محیط بانی و پایش های زیست محیطی بخش انارک در زمینی به مساحت ۷۰۰مترمربع و ۳۰۰مترمربع زیربنا که چهارمیلیارد و ۵۰۰میلیون ریال برای این مرکز اعتبار پیش بینی شده است.
در فاز اول این آیین که عملیات احداث آن شروع شده مبلغ ۸۰ میلیون تومان اعتباراز محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شهرستان نایین اختصاص داده شده است.
احداث این مرکز پس از یک دهه پیگیری از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین واداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان انجام شده که خود از مطالبات مردم این شهرستان و بخش پنهاور انارک بوده که محقق و عملیاتی شد.
احداث این مرکز با حمایت سازنده فرمانداری، بخشداری، نماینده شهرستان نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی به وِیژه سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و شورای برنامه ریزی شهرستان نایین وکویرمرکزی انجام شد.
بخش پهناور انارک با ۱۸ هزار کیلومتر مربع مساحت به لحاظ تنوع زیستی شاخص از مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع عباس آباد سیاه کوه و کوه بزرگی و حیات وحش بسیار غنی به ویژه ذخایر گونه های کم یاب و در خطر انقراض از نواحی بسیار حساس زیست محیطی در استان و کویر مرکزی ایران است.
احداث این مرکز علاوه بر حفاظت محیط زیست و تنوع زیستی کمک شایانی در جهت ارتقای شاخص های امنیت کویر، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل خواهد بود.
(کد خبر: 183630 - تاریخ انتشار: 23/بهمن/1396 - 12:07)