پهپادهای نقطه‌زن ایرانی، تب‌سرد صهیونیست‌ها و آنتن لرزان «سعودی اینترنشنال»!

روز پنجشنبه رزمایش مشترک پهپادی ارتش با موفقیت به پایان رسید اما شبکه سعودی ایران اینترنشنال مطابق معمول به دروغ پراکنی پیرامون دستاوردهای ارتش در این رزمایش پرداخت.

چند روزی از پایان رزمایش پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، اما واکنش‌های داخلی و خارجی به نمایش حجم زیادی از پهپاد در گستره پهناور کشورمان همچنان ادامه دارد.

پرواز پهپاد‌ها از گوشه‌وکنار کشور به انارک اصفهان و انهدام هدف‌های از پیش تعیین شده همان‌قدر که دوستان و متحدان را ذوق‌زده کرد، موجب وحشت (بخوانید هذیان‌گویی) دشمنان رسانه ای شد؛ انگار هرچقدر قوی‌تر شوی، عصبانیت خارج‌نشین‌های سرسپرده به آل‌سعود و رژیم‌صهیونیستی بیشتر هم می‌شود.

وقتی مثل اربابان خود چیزی (مخصوصا در حوزه نظامی)، ...برای ارائه نداری، طبیعی است بخواهی با انتشار کلیپی قدیمی، قدرت دفاعی ایران را زیر سوال ببری و مدعی انفجار هدف قبل از اصابت پهپاد بشوی.

کلیپ واقعی رزمایش مشترک پهپادی ارتش که در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفته و نشان از انفجار هدف پس از اصابت پهپادهای ارتش دارد

اما فارغ از این موضوعات، چه چیزی تا این اندازه به شبکه سعودی ایران اینترنشنال فشار آورده که با انتشار تصاویری آرشیوی و غیر مرتبط با این رزمایش و به دنبال آن دعوت فردی به ظاهر کارشناس، قواعد ابتدایی رسانه‌ای را بار دیگر زیر پا می‌گذارد و تمام دستاورد‌های دفاعی ایران در قالب این رزمایش را فتوشاپ و غیرواقعی می‌نامد! در این خصوصی نکاتی وجود دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست:

۱) ماجرای این فشار از همین چند روز پیش و دقیقا از بامداد چهارشنبه ۲ شهریور شروع شد که طی آن نیرو‌های چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، رزمایشی پهپادی را در گستره ایران و با حضور بیش از ۱۵۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین که از پایگاه‌های مختلف سطحی و زیرسطحی به منطقه انارک اصفهان اعزام شده بودند، آغاز کرد.

این رزمایش در نهایت با شرکت پهپاد‌های تهاجمی و انهدامی ارتش مانند کرار، آرش، کمان ۱۲، ژوبین، سری پهپاد‌های ابابیل، باور و البته پهپاد ضد رادار امید و با موفقیت پایان یافت.

۲) در تمام صحنه‌های این رزمایش، یک چیز بیش از انفجارِ قبل از برخورد مشهود است که آن‌هم قدرت نقطه‌زنی پهپاد‌های ایرانی است؛ قدرتی که ایران اینترنشنال حتی در کلیپ منتشره خود به ناچار به قدرت نقطه زنی پهپاد‌های ایرانی معترف شده است.

پهپادهای نقطه‌زن ایرانی، تب‌سرد صهیونیست‌ها و آنتن لرزان «سعودی اینترنشنال»!

دقت نقطه‌زنی پهپادهای ایرانی در حمله‌ای به نیروگاه شبیه‌سازی شده دیمونای رژیم صهیونیستی/ مربوط به پیش از انجام رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش

۳) تصاویری از این رزمایش که از طریق بخش های مختلف خبری رسانه ملی در تاریخ سوم شهریور پخش شد، خود موید تفاوت اساسی در مکان، نحوه اصابت بمب ها و موشک ها به اهداف و حاکی از نقطه زنی هواپیماهای بدون سرنشین ارتش است که در کلیپ زیر به صورت واضح مشخص است.

۴) اگر این پهپاد‌ها به زعم شبکه ایران اینترنشال نمایش است پس چرا از روسیه، ونزوئلا، برخی کشور‌های آفریقایی، سوریه، لبنان و اخیرا نیز بلاروس و ارمنستان مشتری دارند.

تصاویر آهسته از برخورد پهپادها به هدف و سپس وقوع انفجار در رزمایش متشرک پهپادی ارتش

پهپادهای نقطه‌زن ایرانی، تب‌سرد صهیونیست‌ها و آنتن لرزان «سعودی اینترنشنال»!

تفاوت شرایط آب‌وهوایی محل برگزاری رزمایش در این عکس و کلیپی که ارتش تهیه کرده نسبت به آنچه شبکه ایران ایترنشنال منتشر کرده کاملا مشهود است

۵) شرایط جغرافیایی و آب‌و‌هوایی کلیپ شبکه ایران اینترنشنال، هیچ شباهتی به محل برگزاری رزمایش مشترک پهپادی اخیر ارتش ندارد چراکه خاک منطقه متفاوت است، ابری در آسمان نیست و با آسمانی صاف مواجهیم و از سویی دیگر نیز برای پهپادها چند هدف پیش بینی شده بود و هر پهپاد و بمب و موشک ماموریت اصابت به یک هدف را داشتند.

(۰۶:۳۰-۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۸۲۲۴۳۱۱)