اکنون ۳۰ کیلومتر از پروژه حدفاصل مشجری تا سه راهی چوپانان در حال اجرا است

بهزاد شاهسوندی-اصفهانمعاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در صورت ابلاغ اعتبار باند دوم محور داران بن شهرکرد، ۱۰ کیلومتر از این محور به مناقصه گذاشته می‌شود.

 بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ اظهار کرد: با هدف ارتقاء سطح کیفی راه‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز، در حال حاضر ۲۵۲ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان در دست احداث بوده که شامل ۹ تقاطع غیرهمسطح، ۱۹ پروژه احداث و بهسازی و ساخت یک دستگاه تونل است.  

 وی افزود: براین اساس با توجه به قراردادهای موجود و با در نظر گرفتن مبحث ضرایب و تعدیل کارکردها و سایر موارد، هزینه تکمیل پروژه‌هایی که دارای قرارداد هستند بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان می‌شود. لذا تامین اعتبار به موقع بسیار حائز اهمیت است.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص زمان شروع عملیات اجرایی پروژه باند دوم محور داران بن شهرکرد اذعان داشت: ۵۲ کیلومتر از این محور در استان اصفهان واقع شده و مطالعات آن به طور کامل انجام پذیرفته است.  

 وی با اشاره به اینکه این پروژه دارای ردیف اعتباری است عنوان کرد: مکاتبات و پیگیری‌های زیادی جهت ابلاغ اعتبار انجام شده است و نیز همچنان پیگیر هستیم لذا در صورت ابلاغ اعتبار، پروژه را به چند قطعه تقسیم کرده و ۱۰ کیلومتر آن را به مناقصه می‌گذاریم.  

 شاهسوندی در خصوص آخرین وضعیت پروژه احداث و بهسازی راه اصلی محور نائین – انارک – خور – طبس بیان داشت: ۲۵۳ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی استان اصفهان است که ۸۰ کیلومتر آن در سنوات گذشته به بهره برداری رسیده، هم اکنون ۳۰ کیلومتر از این پروژه حدفاصل مشجری تا سه راهی چوپانان در حال اجرا است.  

 وی با بیان اینکه عملیات خاکی ۱۰ کیلومتر از این پروژه انجام شده اذعان داشت: برای این پروژه منتظر تخصیص اعتبار هستیم و در آن از بتن غلطکی به جای آسفالت استفاده می‌شود.
(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴)