سازمان جنگل‌ها برای بیابان زدایی اصفهان آستین بالا بزند

سازمان جنگل‌ها برای بیابان زدایی اصفهان آستین بالا بزند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از سازمانهای جنگل ها و مراتع کشور درخواست شده است با توجه به خشکی رودخانه زاینده رود ۶۰ میلیارد تومان به استان اصفهان در راستای کنترل فعالیت کانونهای گردوغبار و بیابان زدایی یاری برساند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به وقوع پدیده طوفان شن در استان اصفهان اقدامات پیشگیری در این خصوص را توضیح داد و گفت: به اداره راه و شهرسازی با همکاری هواشناسی و اداره منابع طبیعی مطالعاتی را درخصوص فعالیت طوفان های شنی و تندباد انجام دهند.
وی افزود: اداره راه و شهرسازی موظف شده است پیش از احداث راه در راستای فعالیت طوفانهای شن و تندباد ملاحظاتی را درنظر بگیرد و تمهیدات لازم را پیش از احداث جاده ها در نظر بگیرند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در جاده هایی نظیر سگزی و کنارگذر شرق اصفهان که در تحت تاثیر وقوع طوفانهای شن قرار می گیرند اقداماتی در راستای مقابله با تندبادهای لحظه ای انجام می شود.
وی اضافه کرد: اداره کل منابع طبیعی اصفهان موظف شده است در محور نایین-انارک، ۴۰ کیلومتر تله رسوب گیر و ۲۰ کیلومتر هم در جاده شهرستان آران وبیدگل با هدف کنترل گردو غبار اجراء کند.

شیشه فروش تصریح کرد: امسال مقرر شده است در راستای پیشگیری از بیابان زایی دو هزار و ۵۰۰ هکتار دو هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل های دست کاشت، ۶ هزار هکتار مبارزه با جوندگان در عرصه های بیابانی از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی در سال جاری است.
وی افزود: اجرای ۵۰۰ کیلومتر بادشکن غیرزنده و بادشکن های زنده در مزارع اطراف کانونهای گردوغبار در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: از سازمانهای جنگل ها و مراتع کشور درخواست شده است با توجه به خشکی رودخانه زاینده رود ۶۰ میلیارد تومان به استان اصفهان در راستای کنترل فعالیت کانونهای گردوغبار یاری برساند.
وی اضافه کرد: استانهای هم مرز اصفهان نظیر قم، سمنان، خراسان جنوبی و یزد هم همزمان اجرای طرح های بیابان زدایی را اجرایی کند.
(۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳)