وزش تندباد تا یکشنبه ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وزش تندباد تا روز یکشنبه ادامه دارد و از عصر یکشنبه با افت دما نسبت به سرمازدگی درختان هشدار می دهیم.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در روزهای پایانی این هفته در استان اصفهان اظهار داشت: وزش تندباد باعث فعالیت کانونهای گردوغبار در استان اصفهان شد و در برخی ساعات سرعت وزش باد بین ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی افزود: سرعت وزش باد باعث کاهش میدان دید شد و شاخص کیفی هوادر برخی ساعات و مناطق  ناسالم برای عموم گردید. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شدت وزش باد در مناطق غرب و شرق استان اصفهان شدیدتر بود و خساراتی هم به همراه داشت.

وی با اشاره به استقرار نیروهای راهداری و پلیس راه در محورهای مواصلاتی درگیر طوفان شن و تندباد در استان اصفهان گفت: برای ساعاتی محور اردکان-نایین  مسدود شد تا از آسیب های خسارتی به خودروها پیشگیری شود.

شیشه فروش به تشریح خسارات ناشی از وزش باد شدید در روز پنج شنبه پرداخت و اعلام کرد: تاکنون به ۲۵ خودرو خسارت وارد شده است و تصادف زنجیره ای در محور نایین-انارک به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: وزش تندباد روز پنج شنبه به ۵۰۰ کلونی زنبور عسل هم خسارت وارد کرد و بادزدگی با خساراتی به مزارع و ۷۰۰ هکتار از باغات همراه شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به خسارت وارده به ۱۲ گلخانه در استان اصفهان اظهار داشت: در اثر وزش باد شدید۲۷ تابلو تبلیغاتی و سازه های سست سقوط کرد و ۴۰ اصله درخت فرسوده هم شکسته شد.

وی به خسارت وارده به یک مدرسه شبانه روزی در شهرستان فریدونشهر در اثر وزش تندباد هم اشاره ای کرد و گفت: به تعدادی از واحدهای دامداری و کشاورزی خساراتی وارد شد که چنانچه این واحدها مشمول بیمه کشاورزی هستند می توانند غرامت خسارات را از بانک کشاورزی دریافت کنند.

شیشه فروش اعلام کرد: روز جمعه هم وزش باد با شدت کمتر در استان اصفهان حاکم است و بیشتر مناطق شمال و شرق را دربرمی گیرد.

وی افزود: روز شنبه وزش باد در مناطق جنوب و شرق شدت می گیرد و به سرعت ۸۰ کیلومتر برساعت می رسد و به تدریج در یکشنبه بعدازظهر در استان اصفهان با افت دما بین ۵ تا ۸ درجه ای مواجه خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نسبت به خطر سرمازدگی درختان از روز دوشنبه اشاره ای کرد و گفت: امروز بعدازظهر برای ساعاتی پارک جنگلی ناژوان  بسته شد تا نسبت به مخاطرات احتمالی پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: ترافیک در استان اصفهان روان است و در حال حاضر محدودیت تردد در استان اصفهان اعمال نمی شود.
(۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰ ـ کد خبر: 11845)