درختان صنوبر و چنار مناسب اقلیم شهر اصفهان نیست

رئیس اداره امور بیابان منابع طبیعی استان اصفهان گفت: درختان صنوبر و چنار که از سوی فضای سبز در شهر اصفهان کاشته شده است، مناسب اقلیم گرم و خشک شهر اصفهان نیست. 
حسین علی نریمانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در صورتی که در اراضی کشاورزی کشتی صورت نگیرد، تمام اراضی کشاورزی مستعد ایجاد طوفان‌های گرد و غبار می‌شود، اظهار داشت: تبدیل اراضی کشاورزی به کانون طوفان های گرد و غبار امری واضح است و تمام تصاویر ماهواره‌ای نیز گویای این مسئله است...
نریمانی با اشاره به اینکه به منظور کنترل بیابان‌زایی نهال کاشتیم، تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات بیولوژیک را در شهرستان اصفهان، برخوار و آران و بیدگل و محور نایین و انارک ایجاد کردیم.
گونه های مقاوم گیاهی باید در فضای سبز شهر اصفهان جایگزین درختان شود. وی از کاشت گونه های طاق، قره داغ، آتوی پلکس، گز مصری، قشنیان جهت رفع فرسایش بادی خبر داد و گفت: این گونه ها دو سال آبیاری و سپس رها می شود. 
رئیس اداره امور بیابان منابع طبیعی استان اصفهان گفت: با توجه به بحران آب در اصفهان نیاز است که این نوع گونه‌ها را جایگزین کاشت درختان فعلی کنیم چون نیاز به آب زیاد نیست و هم در طول سال سرسبز است و باعث جذب آلودگی و دی اکسید کربن می شود. وی اضافه کرد: ارتفاع این نوع گونه ها بین ۵ تا ۶ متر است، در صورتی که درختان فعلی که در سطح فضای سبز شهر اصفهان وجود دارد ارتفاع آن به هشت تا 10 متر می‌رسد.

۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹