۳۳ میلیارد تومان پروژه در شهرستان نایین

فرماندار شهرستان نایین در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان نمود : در سالی که گذشت 33 میلیارد تومان پروژه تعریف شده بود که در دهه فجر تقدیم مردم شریف شهرستان نایین گردیدفرماندار شهرستان نایین در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان نمود : در سالی که گذشت ۳۳ میلیارد تومان پروژه تعریف شده بود که در دهه فجر تقدیم مردم شریف شهرستان نایین گردید

فرماندار شهرستان نایین در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک پیشاپیش سال جدید و حلول ماه رجب و تبریک میلاد امام محمد باقر علیه السلام و ضمن تشکر از تلاش های اصحاب رسانه در شهرستان نایین در راستای اطلاع رسانی به مردم فهیم شهرستان و ایفای نقش خبرنگاران به عنوان یک پل ارتباطی میان مردم و مسئولین در سال ۱۳۹۶، عنوان نمود:همان گونه که مطلع هستید از آغاز انتخاب ریاست جمهوری بنده در این شهرستان حضور دارم درشهرستانی با وسعتی بالای ۲۵۰۰۰کیلومتر مربع که از نظر جغرافیایی در چهار راه مواصلاتی کشور ،شرق به غرب و شمال به جنوب و در شرایط خاص جغرافیایی قرار گرفته به گونه ای که در حالت عادی روزانه شاهد تردد بیش از ۱۷ هزار وسائط نقلیه سنگین و خوردوهای شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی که حدودا ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را شامل می گردد، می باشیم  و از نظر بنده به عنوان خدمتگزار مردم شریف شهرستان نایین این شهرستان به تعبیری از نظر وسعت به مثابه یک کلان شهرستان می باشد ولی از نظر خدمات متاسفانه ملاک و معیار عمل مبحث جمعیتی در نظر گرفته شده است به گونه ای که همه ی مباحث تخصیص بودجه در زمینه های امنیتی و انتظامی و موارد دیگر به ویژه در مبحث تملک دارایی و مباحث بودجه ای را در فضای جمعیتی و متاسفانه با این معیار می سنجند که در این موضوع همه ی تلاش هایمان را کرده ایم و در جلساتی که خدمت استاندار محترم استان و حتی مدیران کشوری بوده ایم این مطلب را انتقال داده ایم به ویژه به اطلاع وزیر محترم کشور و خدمت معاونین محترم ایشان مخصوصا معاونت سیاسی این موضوع را اطلاع رسانی کرده ایم. همچنین استاندار محترم و معاونت های ایشان را نیز در جریان گذاشته ایم .

جمالی اظهار داشت یکی از اصلی ترین مباحث اشتغال زایی مباحث ایجاد حضور سرمایه گذار بوده و ایجاد فضای مناسب برای ایجاد سرمایه گذاری که در این زمینه نیز سعی کرده ایم که بتوانیم همه خدمات ویژه و بستر مناسب برای سرمایه گذاری را ایجاد کنیم. در همین راستا با حمایت و دغدغه ویژه آقای پوربافرانی نماینده محترم مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی توسعه کارگاه های قالی بافی را جزء اولویت کاری قرار داده ایم که بر خود فرض می دانیم از توجه ویژه استاندار محترم که دستور اختصاص اعتبار برای این طرح را داده اند تشکر نماییم. از دیگر اقدامات در این زمینه فعال کردن مجوز شهرک های گلخانه ای در شهرستان می باشد که در این زمینه نیز با پیگیری نماینده محترم و برگزاری جلسات گوناگون در فرمانداری این موضوع نیز در اولویت کاری برای اجرا قرار گرفته است.

وی افزود در سالی که گذشت ۳۳ میلیارد تومان پروژه تعریف شده بود که در دهه فجر تقدیم مردم شریف شهرستان نایین گردید. بخش عمده ای از این اعتبار برای دو بانده شدن مسیر نایین – انارک هزینه گردید به گونه ای که این پروژه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی به دلیل عدم رعایت حریم تیر های برق در حریم جاده پیگیر حل و فصل مسایل حقوقی این موضوع می باشیم . پروژه مسکونی ۱۵۰ واحدی از دیگر پروژه ها بود که تا پایان سال ۱۳۹۵ طبق گفته اداره محترم راه و شهرسازی و پیمانکار مجموعه و همچنین مجموعه های دخیل در موضوعحدود ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و از خرداد ۹۶ تا پایان بهمن ماه ۹۶ کل پروژه و معابر و خدمات آب و برق و گاز و فاضلاب شهری تکمیل گردید و اسناد تحویل مالکین گردیده است که انشاا... پس از رفع همه مشکلات اعم از مطالبات مردمی بتوانیم در شأن شهرستان و استان افتتاحیه و همچنین جشن پایانی تحویل واحد های مسکن مهر دارای متقاضی را در این شهرستان داشته باشیم.

فرماندار شهرستان نایین ادامه داد :در زمینه بافت های تاریخی شهرهای شهرستان با مشارکت اداره راه و شهرسازی و شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی اقدامات خوبی در این بافت ها انجام گردید که یکی از بستر های گردشگری در شهرستان نیز می باشد. همپنین از محلوزارت راه و شهرسازی  یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان در خصوص تخفیفات صدور پروانه در بافت تاریخی و فرسوده به شهرداری نایین و مبالغی نیز به شهرداری های انارک و بافران اختصاص داده شد که این تخصیص ها با توجه به پیشرفت فعالیت در بافت فرسوده در دوره های قبل نیز اتفاق افتاده است.

جمالی گفت در زمینه مباحث مذهبی و فرهنگی همه ی مساجد شهرستان در راستای خدمات فرهنگی و عمرانی دیده شد و در حد توان با پیگیری نماینده محترم و همراهی برخی واحد های صنعتی در خصوص تامین مصالح ساختمانی برای مساجد اعتباراتی اختصاص داده شد.

 وی خاطر نشان کرد همچنین با پیگیری های انجام شده توسط مسئولین شهرستان بعد از گذشت یک دهه با هم و غم نماینده محترم و پیگیری های فرمانداری مشکل واگذاری زمین به کتابخانه مرتفع و این مجموعه با تخصیص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهارصد و شصت میلیون تومان کلنگ زنی گردید که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می گردد. همچنین پروژه دبیرستان چمران نیز پس از چندین سال بالاخره با تلاش های مستمر نماینده محترم و پیگیری های فرمانداری و مدیر وقت مجموعه تکمیل وآماده تحویل موقت به آموزش و پرورش نایین می باشد.

فرماندار شهرستان نایین همچنین در خصوص اعتبارات تبصره ۱۸ گفت برای اولین بار بودجه مصوب در این بخش که بالغ بر  ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود تخصیص یافت که در پروژه های گردشگری ،کشاورزی و ایجاد و توسعه خط تولید جدید در شرکت های آرافن ،کاشی نایین ،روماک ،رزمیاران ،شرکت تعاونی بهنام انرژی و پارسیان سپهر انارک  و بخشی نیز برای حفظ اشتغال موجود هزینه گردید. همپنین شایان ذکر است با پیگیری های آقای پوربافرانی نماینده محترم مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی شاهد افزایش۲۰ درصدی این بودجه برای سال آینده خواهیم بود و جای تاکید دارد که شهرستان از نظر جذب بودجه فوق جزء رتبه های برتر استان قرار گرفت.

جمالی عنوان نمود :یکی از بزرگترین پتانسیل های شهرستان مباحث صنعتی و معدنی است و دیگری موضوع گردشگری وصنایع دستی که در خصوص این دو پتانسیل ارزشمند نیز سرمایه گذاران ویژه ایی را پیگیری کرده ایم و و در بخش توسعه صنعت هم با حمایت نماینده محترم شهرستان پیگیری های زیادی انجام گردیده است حتی در مباحث صنایع دستی به طور ویژه مبحث فرش نایین را در نظر گرفته ایم فلذا طرح توسعه کارگاه های قالی بافی جزء اولویت های کاری قرار گرفته و شخص آقای استاندار این مبحث را به صورت خاص جز کار های اصلی و قابل قبول و پیگیری اشتغال فراگیر قرار دادند.

وی با اشاره به برخی پروژه های مهم در شهرستان که نیاز به همراهی و تعامل دستگاه های اجرایی با شهرداری ها دارد افزود پیرامون این موضوع بنا به پیشنهاد ، پیگیری و حضور نماینده محترم شهرستان جلساتی را تحت عنوان بررسی کلان پروژه های شهرهای نایین ، انارک و بافران با حضور شهردار محترم و اعضای محترم شورای همان شهر برگزار می کنیم که نتایج آن به زودی برای عموم مردم تشریح خواهد شد.

فرماندار شهرستان نایین گفت :اتفاق مهمی که اخیرا در شهرستان رخ داد حضور پیکر پاک شهید تازه تفحص شده شهید حسین پوربافرانی و شهدای گمنام در شهرستان بود که با حضور حماسی مردم شهید پرور و تلاش های فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و دستگاه های اجرایی شاهد تشییع و تدفین این عزیزان در شهر بافران و بوستان لاله نایین بودیم.

رییس اجرایی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان نایین در بخش دیگری از سخنان خود و با توجه به فرارسیدن نوروز و ایام سال جدید و آغاز مسافرت های نوروزی هموطنانمان عنوان نمود با توجه به استقرار شهر تاریخی نایین در چهار راه مواصلاتی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و عبور سالیانه خیل عظیمی از مسافر و گردشگران داخلی و خارجی و وجود جاذبه های مختلف و آثار ارزشمند تاریخی برنامه ریزی جهت ایجاد بستر مناسب به منظور رونق هرچه بیشتر گردشگری به عنوان تنها راه برون رفت از شرایط فعلی و فراهم آوردن مقدمات توسعه پایدار منطقه و اشتغالزایی و حفظ جمعیت موجود و افزایش جمعیت در سال های آینده در دستور کار قرار گرفته است.

جمالی اظهار داشت بر اساس دستورالعمل های ارسالی از وزارت کشور و استانداری اصفهان و با پیگیری مسئول ستاد هماهنگی خدمات سفر در فرمانداری جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر از ۲ ماه پیش برگزار و کمیته های زیر گروه این ستاد نیز تشکیل گردید که در همین راستا امسال ۷ ایستگاه امنیت و سلامت در محور های مواصلاتی شهرستان با همکاری شهرداری ها ،و دستگاه های امداد و نجات و نیروی انتظامی جهت خدمات دهی به مسافرین عزیز نوروزی برپا گردیده است .

فرماندار شهرستان نایین در خصوص اسکان مسافران نوروزی نیز گفت :مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نایین ۴۰ آموزشگاه و خوابگاه در قالب ۳۵۰ کلاس درس را برای اسکان مسافرین نوروزی در نظر گرفته است.

وی افزود در خصوص نظارت بر فعالیت رستوران ها و نظارت بر قیمت ها ستاد صیانت از حقوق شهروندی تشکیل و بازرسین در این زمینه با تشدید نظارت ها و بازرسیها در جهت رضایت مندی مردم و مسافران نوروزی در حال فعالیت می باشند و در ایام نوروز نیز این فعالیت ادامه خواهد داشت.

جمالی خبر داد آماده سازی و زیبا سازی فضای پارک ها در شهر های نایین ، انارک و بافران توسط شهرداری های این سه شهر   و مراکز مذهبی و امامزادگان و بقاع متبرکه با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری با برنامه های فرهنگی و مذهبی پذیرای مسافران نوروزی خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد بیش از ۲۲ برنامه توسط اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین در زمینه های گوناگون ازجمله بازگشایی چندین بنای تاریخی در شهر نایین ،برپایی تورهای گردشگری ، برپایی جشنواره های ورزش های باستانی ، شعر و موسیقی ، و آئین های سنتی و برگزاری تالار مشاهیر برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است. در این راستا شهرستان نایین با بیش از ۱۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده و بیش از ۸۵ اثر ثبتی پتانسیل زیادی را داراست که در مبحث بوم گردی تسهیلات با نرخ کم را در نظر گرفته ایم تا بتوانیم بستر گردشگری را در این شهرستان بیش از پیش فراهم نماییم.

امسال سعی گردیده دومین جشنواره نوروزی در شهر نایین با تجارب ارزنده ای که از برگزاری اولین دوره کسب گردید به صورت بهتر و با برنامه های فرهنگی و هنری متنوع و مفرح تری برگزار گردد . همچنین با برنامه ریزی های انجام شده در شهرهای بافران و انارک نیز برای اولین بار این جشنواره با برنامه های گوناگون برگزار خواهد شد.در این راستا درصدد این هستیم تا بتوانیم برای دومین سال پیاپی رتبه اول در رابطه با خلاقیت ،نوآوری و برنامه های فرهنگی در جشنواره نوروزی در سطح استان اصفهان را کسب کنیم و این موفقیت را تکرار کنیم .

محمود جمالی در پایان گفت  تمام توان و تلاش خود را در سال ۱۳۹۶در مرتفع نمودن مشکلات و پیشرفت و توسعه این شهرستان به کار گرفتیم و امید وارم توانسته باشیم در جلب رضایت مردم فهیم شهرستان نایین موفق عمل کرده باشیم و ضمن تقدیر از اصحاب رسانه و تلاشها یی که در سال ۱۳۹۶ داشته اند از کلیه مسئولین شهرستان به ویژه امام جمعه محترم که به عنوان پدر معنوی شهرستان از وجود ایشان استفاده کرده ایم همچنین آقای پوربافرانی نماینده محترم مردم شریف شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی که در طول سالی که گذشت با پیگیری ها و مساعدت های فراوان در زمینه های گوناگون در صدد رفع مشکلات شهرستان بوده اند وتاکید ویژه ای در برگزاری جشنواره نوروزی داشته اند همچنین از اعضای محترم شورای تامین و کلیه اعضای محترم شورای اداری شهرستان نایین ، شهرداران و اعضای محترم شورای شهر ها و روستا ها به واسطه همراهی با فرمانداری تشکر می نمایم .
(فرمانداری شهرستان نایین - 28/12/96)