انارک جدول عناصر تناوبی است ومتاسفانه از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نشده است.

طولانی شدن بوروکراسی اداری دغدغه سرمایه گذاران است.
یکی از دغدغه ها و مشکلات سرمایه گذاران برای ایجاد شغل ، طولانی شدن استعلام ها توسط نهادهای ذیربط و در واقع بوروکراسی است.
به گزارش ایرنا دکتر عباسعلی پوربافرانی شامگاه سه شنبه درجلسه کارگروه اشتغال شهرستان نایین افزود : در حوزه اشتغال عدم تبیین درست و نبود حمایت های لازم از سمت نهادهای ذیربط باعث شده تا اشتغال موجود حذف و به درستی سرمایه گذاری انجام نگیرد درنتیجه فرد به اهدافی که داشته نتوانسته دست پیدا کند. این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نایین نسبت به وسعت از جمعیت کمی برخوردار است ، گفت: پرداخت مالیات واحدهای صنعتی نباید در نایین با سایر شهرهای کشور متفاوت باشد چرا که نایین نسبت به جمعیت با سایر شهرها از جمعیتی کمی برخوردار است و بایستی در این زمینه اشتغال های موجود را حمایت و به نحو مطلوب همراهی کرد.  
پوربافرانی در ادامه به پروژه های نیمه تمام شهرستان اشاره و آن را به عنوان دومین موضوع رسیدگی در کارگروه اشتغال عنوان کرد. وی افزود : طبیعی است که راه اندازی پروژه های نیمه تمام در اولویت اصلی قرار دارد چرا که از طرفی سرمایه ای ایجاد شده باید به سرانجام برسد و از طرفی سرمایه گذار را نسبت به هدفی که داشته نزدیک تر کرد. وی با تاکید بر اینکه آب ،گاز و برق الزاماً زیرساختهای سرمایه گذاری نیست تصریح کرد : سرمایه گذار به منظور ایجاد شغل بیشتر به پتانسیل آن شهر را مورد بررسی قرار خواهد داد چرا که نایین از پتانسیل های خوب سرمایه گذاری برخوردار است. 
پوربافرانی در ادامه افزود : نایین با وجود وجود معادن متعدد از پتانسیل های خوبی برخوردار بوده چرا که شهر انارک جدول عناصر تناوبی است ومتاسفانه از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نشده است. 
وی همچنین بیان داشت : در بخش های کشاورزی ، دامداری ،مرغداری مواردی است که می تواند در ایجاد اشتغال اثرگذار باشد. 
پوربافرانی یکی از دغدغه ها و مشکلات سرمایه گذاران در ایجاد شغل طولانی شدن استعلام طرح ها توسط مسئولان دانست و تاکید کرد : وقتی توجیه فنی ، اقتصادی و زیست محیطی طرح به سرمایه گذاران تبیین شد از معطل و طولانی شدن آن جلوگیری کنید چرا که در حوزه اشتغال نباید کسی معطل شود. وی همچنین افزود : پرداخت تسهیلات با آگاهی و روشن سازی امتیازات تسهیلات به تولید کنندگان می تواند آنها را در مسیری که قدم برداشته اند به هدفشان نزدیک کند. 
نماینده نایین و خوربیابانک در ادامه با اشاره به اینکه بانک ها با دراختیار داشتن منابع مالی خوب از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند گفت: با فراهم کردن امتیازات و پیشنهادهای خوب مردم را در ایجاد شغل در سرمایه گذاری سهیم کنید. 
محسن نیرومند مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز یکی از راهکارهایی که اشتغال را تشکیل جلسات کارگروه و اهمیت دادن به آن دانست. وی با بیان اینکه تاکنون سیاست اشتغال نداشتیم گفت : تولید و سرمایه گذاری از سیاست هدف همه دولت ها بود اما امسال برنامه ای که دولت برای ایجاد شغل دارد سیاست های اشتغال است.
نیرومند با بیان کاهش نرخ بیکاری در اصفهان افزود : کاهش 2/3 درصدی نرخ بیکاری نشان از تاثیرات اشتغال در استان داشته که باید نرخ بیکاری به 6 درصد برسانیم. وی در ادامه با اشاره به نرخ فصلی 12.08 درصدی بیکاری اعلام شده در نایین خاطرنشان کرد : نرخ 10.9 درصدی بیکاری نسبت به استان کافی نیست ولی باید آن را کاهش دهیم. 
مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ادامه با اشاره به طرح تکاپو گفت: این طرح به عنوان یکی از طرح های مهم دولت بوده که از طریق وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان پیگیری می شود. وی با اشاره به اجرای طرح تکاپو با هدف ایجاد اشتغال گفت: براساس این طرح قابلیت‌ها و ظرفیت هایی چون عبابافی ، فرش و معادن متعدد که در نایین وجود دارد بایستی توسط مسئولان کارگروه اشتغال به ما معرفی و اعتبارات لازم و اقدامات لازم برای آن صورت گیرد. 
نیرومند در پایان خاطرنشان کرد: اشتغال و کارآفرینی همواره حوزه پر تلاطمی بوده که برطرف شدن مسائل و مشکلات آن نیازمند تدبیر، پشتکار و برنامه ریزی های مدون و اختصاص زمان کافی برای غلبه بر این مشکلات است.
محمود جمالی فرماندار شهرستان نایین نیز در این جلسه مهمترین دغدغه های استاندار اصفهان اشتغال ، آب و حذف بروکراسی سخت اداری عنوان کرد که در این زمینه باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید گام برداریم.
جلسه کارگروه اشتغال با حضور نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار نایین ، مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ، انجمن کارآفرینان شهرستان نایین ، مدیران بانک های عامل کارآفرینان و مدیران صنایع و اعضای کارگروه اشتغال شهرستان نایین در فرمانداری برگزار شد.
در شهرستان نایین 14 واحد صنعتی بزرگ 40 واحد صنعتی از5 نفر تا 50 نفر و 6 هزارو700 واحد صنفی وجود دارد. درمجموع بیش از 10هزار کارگر بیمه شده در شهرستان نایین وجود دارد .
(کد خبر: 82784188 (6327199) /  تاریخ خبر: 1396/10/13ساعت: 9:21 )