چه؟ (سوم تا نهم شهریور ماه 1403)

"بی انصاف، نمی دونی واحد پولمون ریاله؟ جالبه اونا که باعث گرونی دلار و بدبختین، طلبکار می شن که دلار گرون شده و توی ریال بگیر باید تاوانش را بپردازی، با چه پرروهایی طرفم.
در واقع تورم، مالیات مضاعفی است که دولت ها به خاطر ناکارامدی، به مردم تحمیل می کنند."

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال". 

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از سوم تا نهم شهریور شهریور ماه 1403:
1- واژگونی سواری کوییک در محور نایین به انارک که در این حادثه یکی از زائران اربعین حسینی جان باخت و توسط عوامل ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انارک به سردخانه انتقال داده شد. و واژگونی کامیونت ایسوزو یخچال دار در محور انارک به نائین کیلومتر ۲۱ با یک فوتی که عملیات رهاسازی توسط عوامل ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری انارک با همکاری نجاتگران پایگاه امدادونجات بین شهری انارک انجام شد.
- چوپانانِ آباد: آیا پلیس نمی تواند برای جلوگیری از این صدمات جانی و جسمی فکری بکند متاسفانه میزان مرگ و میر و صدمات جسمی در جاده انارک نائین خیلی بالاست.
2- ناشناس: ورودی انارک از طرف چوپانان، چندین دفعه آسفالت شده اما باز همین وضعیت اتفاق افتاده که احتمال حوادث و خطر انحراف خودرو را دارد. امیداست جاده انارک به نایین هم مورد عنایت قرار گیرد.
3- در حرکتی بی سابقه، پاسخی از شورا داشتیم. "یکی از دغدغه های شورای شهر پیگیری مطالبات مردمی از جمله قصابی می باشد. متاسفانه تا کنون چندین نوبت اعلام شده که اگر یکی از همشهریان تمایل به شغل قصابی در انارک دارد شورای شهر حمایتهای لازم را خواهد نمود از جمله واگذاری مغازه به رایگان ولی تاکنون هیچ کدام از همشهریان اعلام آمادگی ننموده اند، حتی چند ماه قبل با یکی از افراد ساکن در نایین نیز صحبت شد جهت قصابی هفته ای دو روز ولی تمایلی نشان داده نشد. شورای شهر در این زمینه تمام تلاش خود را انجام داده. از همشهریان گرامی در خواست می شود شخصی را که تمایل به قصابی در شهر انارک دارد به شورا معرفی نمایند و شورا حمایتهای لازم را دراین خصوص انجام خواهد داد."
4- مراسم عزاداری شب اربعین حسینی همراه با سخنرانی حاج آقا میرجلیلی در حسینیه شهدای انارک برگزار و نیز پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی شهر انارک از حسینیه شهدای انارک تا خیمه گاه حسینی انجام شد.
5- یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، دکتر محمد کریمیان انارکی. همگی درگذشتگان یادشان گرامی و خدا بیامرزدشان.