چه؟ (نوزدهم تا بیست و پنجم خرداد ماه 1403)

"برگه ای در دست بگیر و یکباره جلوی هریک از کلمات (شرف، وجدان، آزادی، راستی، انتخاب، اختیار، زندگی، حقیقت، رو، دروازه، دوزخ، نیکی، آدم، آسایش، آرامش، افتخار، خانواده، فداکاری، پول، رفیق، مرگ) بی آن که فکر کنی در چند دقیقه، نظرت را بنویس. حالا بگو کی و چی هستی؟ لطفاً برگه را دور ننداز و نگه دار.

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال". 

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از نوزدهم تا بیست و پنجم خرداد ماه 1403: 

1- ناشناس: یکی توضیح بده پشه هایی که امسال در بافت قدیم و کوی نارو سینه هجوم آوردن از کجا آب می خوره!؟ علت چیست؟
- ناشناس: این حجم از پشه منشأ آن بی توجهی کسانی است که مخزن آب فاضلاب را با فاصله کم و در بالادست انارک ساخته اند. آیا در این سالیان ندیده بودند که از وقتی پساب فاضلاب انارک با اینکه با فاصله نسبتا زیادی از شهرک و در پایین دست که حتی جهت وزش باد هم به طرف انارک نیست با این حال پشه در شهرک بیداد می کند ولی با این حال این مخزن در جهت وزش باد به سمت شهر احداث کردند و باعث هجوم پشه به شهر شده اند.
2- ناشناس: مشکل دارو برای ما یک مشکل اساسیه. کاش یک داروخونه داشتیم که بتونیم دارومونا تامین کنیم.
3- ناشناس: مشکل در مورد تردد در قبرستان انارک هست. برای رفتن سر خاک اموات، سطوح داخلی قبرستان به جاده ها و کنارگذرها مناسب نیست و بسیار سخته براشون که تردد کنند. لازمه مسئولین شهرداری اقدامی بکنند و چند محل عبور بین جداول برای تردد افراد و رسیدن به سطوح قبور درست کنند و فاصله بین قبور و ارتفاع مناسب باید باشه. مثلا در تکیه شهدا و باغ رضوان اصفهان قبور بهم چسبیده هست و سنگ قبور کوتاه و یکسان هست.
4- ناشناس: از شورای شهر و شهردار انارک تقاضا مندیم شعبه انجمن خوشنویسان در انارک دایر شود.
5- ناشناس: باغچوهای انارک خشک شده. پیشنهاد می کنم چند درخت خوب انار، خرما و سرو کاشت. پسته هم. همچنین آب‌جاده سراشیب بازار و میدونگاهی رو با راهکاری به حوض باقی مانده از باغهای قدیمی منتقل و جمع آوری کنیم و از اون حوض انبار آب قطره ای بکشیم برای درختان مناسب و کم آب. بنظرتون نمیشه این باغچوها رو به به پارکی قابل استفاده تبدیل کرد؟
6- ناشناس: شهرداری بدون فراهم کردن بستر مناسب برای زندگی زمین های بایر تحویل مردم داده. کسی که پول می ده و زمین رو می خره به آب و گاز و فاضلاب نیاز نداره؟
7- ناشناس: برای ما که سالی چند بار برای دیدن پدر مادر و اقوام می ریم انارک بهشته ولی مهم اینه که ساکنین که تمام طول سال اونجا هستن در رفاه باشن و چون اکثرا سنین بالا و بازنشسته هستن مشکلات نداشته باشن.
8- ناشناس: منازل قدیمی را مرمت نمایند.
9- روابط عمومی شهرداری: جلسه هم اندیشی و ارائه راهکار های ایمن و بهداشتی به منظور بهره برداری از سیستم تصفیه پساب فاضلاب شهر انارک و توسعه فضای سبز، پیگیری انشعاب فاضلاب کوی ناروسینه با حضور مهندس خیابانی شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، مهندسین مومنی مدیر آبفا منطقه نایین و احمدی مدیر آبفا ناحیه انارک و کارشناسان فنی اداره آب و فاضلاب در محل دفتر شهردار برگزار شد که قول پیگیری ویژه انشعاب فاضلاب کوی ناروسینه و همکاری در بهره برداری از تصفیه پساب و همچنین توسعه فضای سبز نتیجه این دیدار بود.
10- مجتمع بهزیستی انارک: خیرین و نیکوکاران علاقمند به برنامه‌ها و کارهای عام المنفعه مجتمع بهزیستی انارک می توانند کمک های نقدی خود را به کارت حساب مشترک بنام های پریسیما طباطبایی و طلعت عبدالخالقی واریز نمایند و فیش واریزی خود را برای خانم مهدوی مسئول بهزیستی ارسال نمایند (۰۹۱۳۲۲۳۰۱۹۸). شماره حساب ۰۲۰۰۳۲۵۳۶۰۰۰۶ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۷۵۱۵۲۵۲۱۷
11- ناشناس: انغوزه انارک عده ای سودجو این گیاه را که طلای گیاهان منطقه هست تیغ زده و شیره ان را به گرانترین مبلغ به کشورهای حاشیه خلیج می فروشند در گذشته نوع تیغ زدن را وارد بودند و کمتر اسیب به این گیاه وارد می گردید اما اکنون متاسفانه نسل این گیاه در حال انقراض. توصیه اینکه منابع طبیعی در محل هایی که سطح شیب دار و رطوبت مطلوب دارد به علاقه مندان به کاشت گیاهان دارویی کم اب و با اب باران و رطوبت زمین سبز و رویش مناسب دارند زمین داده شود تا به کار کاشت و برداشت گیاهان دارویی اقدام نمایند.
- ناشناس: چندین سال پیش دوسال متوالی اجازه تیغ زدن آنغوزه را دادن و صحرای انارک را درو کردن و جاهایی که قبلا با یک ساعت وقت می توانستی آنغوزه بچینی الان با چندین ساعت وقت مقدار ناچیزی برداشت می کنی و اینها بی توجهی به محیط زیست است که بخاطر سود در دراز مدت جز خسران چیزی ندارد.
12- یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، آقای ذوالفقار فاتح. همگی درگذشتگان یادشان گرامی و خدا بیامرزدشان.