چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه هفدهم آبان ماه 99 تا آدینه بیست و سوم آبان ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن انجام شود.
1- ماجرای کرونا
2 – مرگ غریبانه و دلخراش آقای علی سیدالی در مسکنی
3- دلسوزان انارک، برای انارک کاری کنید، شاد فردا دیر باشد.
4- پیشنهاد به دامدارهای منطقه انارک

ب- در آغاز به خبر و مژده می پردازیم:
1- ماجرای کرونا
- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: از ۲۰ آبان ماه به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ محدودیت برای همه مراکز به غیر از مشاغل ضروری اعمال می‌شود. این طرح با همکاری خانواده‌ها و کمک بسیج محلات در حوزه‌های مراقبت، حمایت و نظارت اجرا خواهد شد.
- اگر در خانواده‌ای یک نفر کرونا مثبت ‌شود، وقتی سایر افراد خانواده را تست می‌کنیم، شاهدیم که از ۱۰ نفر اعضای خانواده، پنج نفر مثبت شده‌اند و مابقی اعضای خانواده منفی شدند و وارد اجتماع می‌شوند. در حالی که همان افرادی که پاسخ تست‌شان منفی شده، اگر دو تا سه روز بعد مجددا تست دهند، ممکن است پاسخ تست‌شان مثبت باشد. زیرا ویروس در بدن‌شان بوده، اما هنوز مثبت نشده باشند. در اوایل بیماری ممکن است ویروس قابل تشخیص نباشد. بر همین اساس بهترین راهکار این است که افرادی که در تماس با فرد کرونا مثبت بوده‌اند نیز به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.
- قرار گاه جامع سلامت محله محور انارک: کشور عزیزمان ایران در حال حاضر با اپیدمی و شیوع موج سوم ویروس کووید ۱۹ و بیماری کرونا دست به گریبان می باشد.شرایط مذکور در مورد شهرمان انارک درشرایط نامساعد قرار دارد که در صورت حفظ اصول بهداشتی وعدم مسافرتهای غیرضروری و ترددهای بی مورد در سطح شهر انارک در گذر از این شرایط بحرانی یاری دهنده این شهر کویری ولایتمدار می باشید لذا از همشهریان ساکن در شهرهای دیگر کشورمان و ساکن در انارک به دلیل اینکه انارک جمعیت سالمند و در معرض خطر وبا بیماری های پیش زمینه ای دارند،خواهشمندیم از حضور وتردد در سطح شهر انارک خوداری نمایند.

پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- ماجرای کرونا
- آقای کافی: بدین وسیله از شهروندان گرامی تقاضا می شود به دلیل بروز موج سوم بیماری کویید ۱۹ و آلودگی احتمالی مراکز درمانی، تا اطلاع ثانوی از مراجعه غیر ضروری به بیمارستان (به خصوص اورژانس) اجتناب نمایند.
- مهندس  زاهد: تعداد مبتلایان هر روز بیشتر و متاسفانه شاهد فوت همشهریانمان نیز بوده ایم و شکر خدا مسئولین نیز از هیچ تلاشی جهت جلوگیری کوتاهی نمی کنند، توریست و کویر نورد فراوان.
- آقای مهدوی: توسط سرکار خانم دکتر الهام آزاد نماینده محترم مجلس شورای اسلامی تعداد پانصد عدد ماسک جهت توزیع بین نیازمندان  انارک تحویل اینجانب شد.
2 – مرگ غریبانه و دلخراش آقای علی سیدالی در مسکنی
ناشناس: خدا رحمتش کند ایشون مهمون شهر ما بوده برایش متاسفم ولی انگار بازار تسلیت برای ایشون و خانواده اش بسی کساد است. خدا بداد ما برسه الهی و بیشتر به اطرافمان توجه کنیم حتی نامی از این بنده خدا برده نشده.
3- دلسوزان انارک، برای انارک کاری کنید، شاد فردا دیر باشد.
- ناشناس: کاش انارک را هم می گفتن!
- آقای حسینی: اینجا که گفتین کجاست ؟! من که خیلی ساله اسمی ازش در رسانه ها نشنیدم و ندیدم. چرا هیچکدوم از مسئولین و همشهریهابه این موضوع حساس نیستند؟! باید مسئولین اعتراضی و فکری بکنند. بسیاری از آدمها برای سرزبون افتادن اسمشون میلیونها هزینه می کنند، اونوقت شهرمون از سکه افتاده و هیچکس کاری نمی کنه.
4- پیشنهاد به دامدارهای منطقه انارک
- آقای حسینی: آیا بهتر نیست شما دوستان هم از این چراغها تهیه و استفاده بفرمایید البته اگر تا حالا تهیه نکرده اید. ((چراغ خورشیدی با هدف کاهش تعارض دامداران و پلنگ که با داشتن یک سنسور حرکتی به محض نزدیک شدن حیوان روشن می شود و نوری در حد 5 تا 10 وات تولید می نماید که این باعث ترس در پلنگ و فراری دادن آن میگردد و بدینصورت حمله پلنگ به دامها کاهش یافته و جان پلنگ حفظ خواهد شد.))

ت- در پایان به  "شکوفه های امید" و پاسخ کارگزاران می پردازیم و از آقای نعمتی انارکی نایب رئیس شورا برای پاسخگویی سپاسگزاریم.
- طبق مذاکره تلفنی بنیاد مسکن نایین با رییس شورای شهر انارک افرادی که برای گرفتن سند از طریق بنیاد مسکن وشورای شهر پیگیری نموده اند تا اطلاع ثانوی هیچگونه پرداخت و واریزنقدی انجام ندهند.

 کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.