چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه هشتم شهریور ماه 99 تا آدینه چهاردهم شهریور ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن انجام شود.
1- مشکل هزینه دوباره بازرسی های تأیید شده گذشته.
2- شکسته شدن شیشه نورافکن پیرامون قلعه.
3- مرده آن است که نامش به نکویی نبرند، کتاب انارک و خدمات شادروان مختاری.
4- جوانان و حسرت داشتن خانه.
5- دست نیاز به سوی خیرین.

ب- در آغاز به خبر و مژده می پردازیم:
- بازدید مهندس سبحانی نسب شهردار و آقای بقایی نیا عضو شورای اسلامی انارک از پروژه جدول گذاری و فضای سبز پارک شهدا.

پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- مشکل هزینه دوباره بازرسی های تأیید شده گذشته.
- آقای گوهری: مشکل خیلی از مردم این است که به تاییدیه دوم احتیاج داریم و کارفرمایان حاضر نیستند کارشناس بیاورند.
- خانم بقایی: کدام ارگان مسئول هست؟ تا هوا سرد نشده مشکل را پیگیری کنید.
- ناشناس: از جلسه امروز ((بخشداری)) در مورد تایید دوم گاز چه خب؟ خدا کنه تکلیف مردم را مشخص کنند یک ماهه بلاتکلیفیم. اگر قراره پول بگیرن خوب حرفی نیست. همه کپسولا نشتی داره، گاز در می‌ره. اینقد بو گاز خوردیم خفه شدیم دیگه.
- خانم فرازی: فاجعه به بار نیاد.
- آقای حسینی: جا داره بفکر افرادی که که از آمدن گاز به انارک زیان می بینند هم باشیم.
2- شکسته شدن شیشه نورافکن پیرامون قلعه.
- آقای رشیدی: دیروز متاسفاته با این صحنه روبرو شدم کنار قلعه روبروی مهمانسرا راستی چرا این اتفاق افتاده ؟؟؟!!!!
- آقای حسینی: . احتمال داره بخاطر حرارت بالا شیشه های نورافکنها  شکسته بشه یا هنگام بستن زه روی شیشه اگر تراز بسته نشه یا شبها وقتی حرارت داخل کاسه چراغ و شیشه زیاد شده باشه قطره بارونی روی اون بیفته می شکنه اما چنانچه کسی این کار رو کرده باشه کار درستی نکرده. راستی لازمه بگم الان یک سری لامپ کم مصرف  داخلشون می گذارند که حرارت و مصرف برق خیلی کمتری داره.
3- مرده آن است که نامش به نکویی نبرند، کتاب انارک و خدمات شادروان مختاری.
- آقای نعمتی: مطلب بسیار عالی. دستمریزاد. خدا رحمت کنه شادروان مختاری که الگو و نمونه بودند.
- آقای علویی: فرهنگ و هنر شهرمان مدیون این مرد بزرگ است؛ خدایش بیامرزاد.
- ناشناس: خداوند رحمتش کند مرحوم مختاری را معلم نمونه شهرمان معلم خوب بافرهنگ و دلسوز شهر و بچه‌های شهرمان.
4- جوانان و حسرت داشتن خانه با مزایده شهرداری.
- خانم زاهد: متاستفانه دوباره سر کسانی که واقعا احتیاج به زمین برای ساخت وساز  و سکونت دارند بی کلاه می ماند.
- آقای رشیدی: ماشاالله به این مبالغ یک قطعه زمین ((حدود)) ۷۵ میلیون. فقط پولدارا می تونن بگیرن.
- آقای حسینی: نوشته متری 325 هزار تومان. تازه این قیمت مزایده هست. یعنی هرکی بالاتر زد به اون می دیم . پس ممکنه کسی وضعش خوب باشه و زمینی رو بخواد و قیمت بالاتری برنه ولی خب چرا به فکر مستضعیفی نیستند که مرتب میاند توی گروه و برای منزل کرایه ای خواهش و درخواست دارند. البته درک می کنم که شهرداری هم می خواد از این بازار پولی در بیاره. بنظر من اگر بیاند و زمینهایی هم به قیمت ارزون در اختیار بگذارند اونوقت حتما افراد تازه ای برای سکونت به شهرمون میاند و جمعیت جوان بالا می ره و البته اون جمعیت باعث بازگشایی مدارس و غیره می شه.
5- دست نیاز به سوی خیرین.
- خانم اسمعیل زاده: خیرین محترم شهر انارک، کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد جامع انارک فاقد کنتور برق می باشد خواهشمند است با کمک های خود ضمن بهره مندی از اجر اخروی، راهگشای و معین فعالیت های فرهنگی هنری  این مرکز باشید. مدیر مسئول کانون ولایت شهر انارک  

ت- بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم. با سپاس از آقایان شورا که در زیر به پاسخهای آنان می پردازیم.
1- قسمت های دوم و سوم رایحه خدمت و خدمات شورای اسلامی شهر انارک: در خصوص حل مشکل گاز شهر و راه اندازی آن مکاتبات متعددی از شهریور ماه سال قبل بامسئولین مربوطه و نماینده محترم شهرستان و رئیس شورای استان و فرماندار شهرستان و بخشدار انارک صورت پذیرفت و با پیگیریهای مستمر به حمد خدا اکنون به بهره برداری رسید.
* از سال ۱۳۹۷ شورای شهر انارک با مکاتبات پی در پی و پیگیری آن و جلسه با مدیر کل آب و فاضلاب استان در جهت بازسازی و حل مشکل  18 کیلومتر  ابتدای خط انتقال آب اصفهان به انارک که بعلت نواقص کار از سالیان قبل  ناتمام مانده بود با طرح در جلسات و  با بذل توجه استاندار محترم و مسئولین آب و فاضلاب استان و شهرستان و مخصوصا تلاش و همت جناب مهندس وفایی رئیس آب و فاضلاب انارک  که واقعا  زحمات بی شماری را متحمل شدند به فضل خدا و به همت و تلاش تمامی عزیزان  برای این 18 کیلومتر تعیین پیمانکار گردید و خوشبختانه امسال وارد خط بهره برداری گردید.
- آقای نعمتی نایب رییس شورا: مرحله هزینه کارشناس  در مرحله قبل طبق درخواست کتبی تعدادی از مردم  و طی تماس با نماینده خانم آزاد تا یکسال، قرار شد مشکل حل بشه و طی  نامه شورا به بخشدار و سپس فرمانداری حل شد ولی بخاطر هزینه ایاب ذهاب، تعداد محدودی از پیمانکاران قرار شد طی بازرسی مجدد بین افراد بازدید شده، هزینه سرشکن شود ولی عمده پیمانکاران گفتند پولی نمی گیرند.
- آقای بقائی نیا عضو شورا: روزدوشنبه در رابطه با تاییدیه دوم گاز جلسه ای با مسولان شرکت گاز و نظام مهندسی در بخشداری انارک برگزار می گردد. انشالا دراین جلسه تمامی مشکلات مطرح می گردد و تصمیماتی در این موارد گرفته خواهدشد.
- آقای مطلبی نیا: با توجه به هماهنگی با شرکت گازرسانی اصفهان، مهندس زرافشان که لوکشی گاز ((واحدهای مسکونی ۴۲ واحد ی)) را انجام داده، جهت تاییدیه امتیاز گاز و لوله کشی این واحدها روز پنج شنبه ۹۹.۶.۱۳  در انارک حضور دارند لذا همشهریان جهت گرفتنِ تائیدیه شخصا حضور داشته باشند.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.