چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
دیدگاهها از شنبه هجدهم مرداد ماه 99 تا آدینه بیست وچهارم مرداد ماه به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است": 
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن انجام شود.
1- بهره برداری از شبکه گازرسانی انارک.
2- کرونا، بایدها و نبایدها.
3- لزوم سرویس مینی بوس رفت و برگشت روزانه به نایین.
4- لزوم ایجاد دفتر پیشخوان دولت و دیگر دفاتر خدمات الکترونیک در انارک.

ب- در آغاز به گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- بهره برداری از شبکه گازرسانی انارک.
- ناشناس: این دیر کرد تاوانش برعهده ی کیست؟ اونایی که سرموعد مقرر برای مردم گاز نیاوردن یا برعهده ی مردمی که این همه وقت منتظر بودن گاز وصل بشه؟ برا تاییدیه مجدد که گفتن باید ۱۵۰هزار تومن بدید دوباره. شخصی که برا ما گاز کشی کردن پرسیدم  گفتن باید بدین اتفاقاً گفتیم قرار شده وجهی پرداخت نشه ولی گفتن باید بدید.
- آقای کافی: یکبار پول بازدید و تایید پرداخت شده مجدد نباید پول بگیرن. یک بازدید چشمی و کنترل با نقشه پرونده دارن.
2- کرونا، بایدها و نبایدها.
آقای رشیدی: طبیعتا افراد ناقل خواهند آمد و دردسر آغاز خواهد شد. لطفاً مسئولین محترم شهردار، بخشدار، امام جماعت، مسئولین بهداشت، شورا، فرماندهی محترم پاسگاه، بسیج و .... شرایط را بررسی و نتیجه برگزاری یا عدم برگزاری مراسم سرور و سالار شهیدان اعلام نمایند.
3- لزوم سرویس مینی بوس رفت و برگشت روزانه به نایین.     و    4- لزوم ایجاد دفتر پیشخوان دولت و دیگر دفاترخدمات الکترونیک در انارک.
- خانم حلوانی: از شورای محترم ومسئولین تقاضامی شود با توجه به گرفتاریها و مشکلاتی که مردم شهرمان دارند چگونه بدون وسیله به نایین رفته و جهت احراز هویت خود اقدام نمایند. درخود شهر اگه بتونند دفتر پیشخوان باز شود و هفته ای ۳ روز هم که باشد با اطلاع رسانی مشکل برطرف خواهد شد.

پ: بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم از پاسخگویی روابط عمومی بخشداری انارک، آقای علی بقائی نیا عضو شورای شهر انارک و ستاد پیشگیری از ویروس کرونا بخش انارک سپاسگزاریم.
1- متقاضیانی که کمتر از یکسال از زمان تاییدیه نظام مهندسی لوله کشی گاز ساختمان آنها گذشته با مراجعه به اداره گاز انارک و اخذ تعهد مربوطه اقدام به اشتراک پذیری نمایند. متقاضیان دارای تاییدیه نظام مهندسی ازسال ۱۳۹۷ الی شهریور ماه ۱۳۹۸ جهت اخذ تاییدیه مجدد با هماهنگی ناظر و پیمانکار لوله کشی ساختمان خود جهت اخذ تاییدیه از نظام مهندسی اقدام نمایند. قابل ذکر است نیاز به پرداخت هیچگونه وجهی بابت تاییدیه مجدد نمی باشد. (روابط عمومی بخشداری انارک، خبرنگار مهران مطلبی نیا)
- آقای علی بقائی نیا: فعلا تحت هیچ شرایطی  بابت بازدید و تمدید وجهی پرداخت نگردد. هفته آینده در این خصوص اطلاع رسانی خواهدشد.
2- با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا و محدود شدن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا امسال هیچگونه دسته سینه زنی و زنجیر زنی راه نخواهد افتاد و مراسم صرفا در خیمه گاه در یک محیط باز بصورت محدود برگزار می شود پس از همشهریان ساکن در شهرهای دیگر کشورمان به دلیل اینکه انارک جمعیت سالمند و در معرض خطر و یا بیماری های پیش زمینه ای دارند خواهشمندیم از حضور در انارک خوداری نمایند. همچنین هیچگونه طبخ و توزیع مواد غذایی و نذری در منازل و سطح شهر نداریم و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد. همشهریان و خیرین می توانند نذوراتشان را بصورت تهیه ماسک، مواد ضدعفونی کننده، خرید تجهیزات برای درمانگاه، کمک به نیازمندان، نوسازی مدارس وعمران مساجد و حسینیه اهدا نمایند. (ستاد پیشگیری از ویروس کرونا بخش انارک، خبرنگار مهران مطلبی نیا) 

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.