چه باید کرد؟

  انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش". 
دیدگاهها از شنبه سی ام فروردین ماه 99 تا آدینه پنجم اردیبهشت ماه به شرح زیر می باشد. 

 الف- چکیده خواستها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است":
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت و کمترین تماس با دیگران انجام شود.
1- موسس موزه مردم شناسی انارک کیست؟ مشکل اصلی موزه چیست؟
2- کمبود برق در انارک!
3- نحوه پخش ماسک خیرین در بین اهالی.
4- جر و بحث و توهین نمکدان شکنان (پاسخگو: مهندس رحیم پور)

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
- با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ممنوعیت حضور در مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا و با توجه به آنکه همه ساله همشهریان گرامی نذوراتی را به صورت نقدی و غیرنقدی جهت تهیه افطاری به مساجد اهدا می نمودند، نذوراتی را که جهت این ماه مقدس در نظر گرفته اید را به پایگاه بسیج خو اهران خانم مهین طالبی و بسیج برادران انارک آقای مهران مطلبی نیا تحویل تا بین نیازمندان و مستمندان توزیع گردد.

پ- اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- موسس موزه مردم شناسی انارک کیست؟ مشکل اصلی موزه چیست؟
- مهندس زاهد: متاسفانه این نویسنده ((س.ا)) بنا ندارد دنبال حقیقت باشد و امروز در انارک بناست یک دروغ تاریخی و فرهنگی با دخالتهای این نویسنده تبدیل به یک معضل  فرهنگی شود. موزه در حقیقت در 82 افتتاح گردیده و متاسفانه کسی خود را موسس می داند که قبل از ان نه در تشکیل موزه حضور داشته و نه در ساختن برج.
- خانم شاه میرزایی متصدی موزه: مدت ۱۲ سال بهترین لحظات عمر خود را درجهت این کار فرهنگی گذاشتم و اکنون و پس از طی این همه سال به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان بدون پوشش بیمه و هیچ مزایای دیگر  رسیده. بغرنج ترین موضوعی که مرا رنج می دهد ازبین رفتن وسایلی است که  براثر گرما و نور و گرد و غبار و بخاطر کمبود امکانات نگهداری آن سخت گردیده و درحال از بین رفتن می باشند.
2- کمبود برق در انارک!
- آقای صدیقی: آیا سرمایه گذار یا تولیدکننده تو صف ایستادن و مشکلشان کمبود برق است. مطمئن باشید که برق برای صنایع متوسط کمبود ندارد و اگر همین کارگاههای متوسط هم راه اندازی شود خودش یک نعمت است.
- مهندس زاهد: یک عده می خواهند هر کارِ نشد در انارک را یا گردن اهالی تنگ نظر کارشکن بیاندازند و یا بهانه نبود امکانات.
3- نحوه پخش ماسک خیرین در بین اهالی
- آقای کافی: در مورد توزیع ماسک و دستکش تو انارک باید بین همه اهالی ساکن توزیع بشه چون مردم دسترسی ندارن جهت خرید. خدا را شکر تو انارک آدم نیازمند نداریم. در آخر اگر لازم هست خریداری بشه اقای مطلبی زحمتش بکشه و شماره حساب اعلام کنن.

ت- به "نمک خوردن و نمکدان را شکستن" می رسیم:
4- جر و بحث و توهین نمکدان شکنان
- ناشناس: مردم انارک همیشه نسبت ب هم حسادت داشتن و هم ب یکدیگر تهمت می زنن. کاش ی کم دیدمون رو بازتر می کردیم و زحمتهایی ک بعضی افراد انجام می دن قدردان باشیم اما افسوس. چون از شما جماعت ابلهتر ندیدم.

ث- پاسخ به "نمک خورها و نمکدان شکنان":
- مهندس رحیم پور: - گروه نارسینه راهکار ویژه گفتگو و نشر محتوا پیرامون چالشهای موجود در شهر انارک است و از نشر مطالب خارج از موضوع انارک جلوگیری می شود. همچنین دوستانی که بجای گفتگو و راهکار، جر و بحث و توهین می کنند بهتر است کنترلی بر زبان خود داشته باشند که جِرم زبان کم اما جُرم آن زیاد است پس کوچکترین اهانتی پذیرفته نیست و در صورت تکرار  بی شک  جایی در این گروه نخواهند داشت. برای جلوگیری از ناشناس بودن در جهت تخریب، شناسایی افراد در بدو ورود لازم است.

ج: بالاخره با "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم و بدینوسیله از پاسخگویی ... کمال تشکر را داریم:
-

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.