چه باید کرد؟

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه دیدگاهها و راهکارهای انارک از شنبه هجدهم آبان ماه 98 تا آدینه بیست و چهارم به شرح زیر می باشد. 

الف- چکیده دیدگاه ها و راهکارها یا "آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است" این است: 
- روشن شدن دلیل انتقال مخزن و تجهیزات گازرسانی انارک به فرخی، لزوم وحدت اهالی و پیگیری جمعی برای حل مشکلات عمومی.

ب- در آغاز به اخبار تکمیلی می پردازیم:
- (صفحه شخصی اینستاگرامی آقای عباسعلی پوربافرانی) به نام خدا، در تاریخ ۹۸/۸/۰۴ جلسه پیگیری مسایل گاز رسانی در بخش هایی از دو شهرستان نایین و خور و بیابانک با حضور مدیر کل گاز استان تشکیل شد. در این جلسه مقرر شد:
...*ایستگاههای جندق و فرخی در ایام ولادت رییس مکتب و مذهب افتتاح و مشترک گیری آغاز شود.
*ایستگاههای انارک، چوپانان و چاهملک بلافاصله پس از راه اندازی دو ایستگاه در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

ج-  اینک گزیده دیدگاه ها و راهکارها یا "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- آقای حسینی: مشکل انارک خود شما مردم انارک هستید و اونها هم می دونتد که حاضر نیستید پشت هم رو بگیرید و کاری را با هم پیگیری بکنید. خودتون می ترسید جلو برید و اگر کسی رفت هم بخاطر ترس که یکهو کارچوتون ازتون نگیرند یا بچتون فردا کارش ندن یا هزار دلیل بیخودی که از ترس وجودمون هست بهانه می آریم و سر خودمون رو فقط می گیریم. اما تا ببینیم کسی نیست صدامون دنیا رو بر می داره. خلاصه تا مردم پشت هم نباشن و نماینده و شهرداری و شورا را پاسخگو نکنند هیچ فایده ای نداره. مردم انارک بدونند یا اونها که ساکن هستند باید نامه نگاری کنند و همگی امضا کنند و پیگیر باشند یا با گریه و ناله بیخودی وقت مارو در گروه نگیرید.  حقتونه که مخزنتون رو بفرستند برای شهر دیگر، چون مردم  اون شهر می دونند اخلاق انارکی ترسو بودن هست و به هر بدبختی تن میده که یک لقمه نون خشک داشته باشه و پیگیری کردند لقمه رو از تو حلقتون بیرون کشیدن. هزارتا مثال که نه ولی حداقل چندین مثال می تونم بیارم که بخاطر متحد نبودن همین شما ساکنین انارک سرتون اومده. فقد هم بلدید ایواجید: چیرا یکی، یک کاری بر ما را ناکیره !!!!
اگر کسی بیاد براتون کاری کنه، زود می گین: حتمن یک سودی بروش را داره و گر نه دی روهاااا هیشکی کار بر کسی را ناکیره، اگر چییش نشدارت بیخوی نایومه وقتوش بر دیکاره هنه. مگر خویوش زندگی نداره، اهرو کی بر یکی را کاری اکیره.
کسی از ساکنین انارک و غیره هم ‌نمیخوام جوابی بده، چون اگر جز این بود تا حالا پیگیری کرده بودی و وضعتون این نبود. یا خودتون پیگیری مشکلاتتون رو بکنید تا ماها که بیرون هستیم ببینیم و دلمون بیاد کمکی بکنیم یا بیخود هی مثل بچه ها ناله و واویلا نگید.
بقول قدیمی ها؛ گشتیم نبود، نگرد نیست. حالا برید توی یکی از گروه ها و در مورد یکی از مشکلات شهر یا گرونی یا پیدا نکردن فلان دارو  و یا و یا و یا و .......  یک چت کوتاه بنویس،  اونوقت تا صبح تعداد زیادی از عزیزان همشهری باهات همدردی و همراهی می کنند. اما هیچکدوم نمی گن بیا بریم، من چندتا آشنا دارم بلکه بتونند این دارو که برای بیمارت می خواهی پیداکنم برات. حالا اگر تونستی حتی چندتا پیدا کنی که زیر نامه ای که در مورد مشکل عموم مردم انارک هست امضا کنند جایزه داری. اول هم از همونهایی شروع کن که این چند روز از مشکلات گاز و نفت ناله ها سر می دادن، ببین یه کدومشون پشتت رو می گیرن، همراهی و امضای نامتون که جای خود داره، نمی گم امضای نامه که ‌مشکل شخصی شماست بلکه مشکلی که همگی می گن هست، همین مورد نفت و گاز. بخدا که اگر نمی دونستم که فردا میگن حتما چیزی براش توش بوده و خورده و همونهایی که بزبان انارکی در متن بالا نوشتم همین فردا پیگیر می شدم و حتماً مسئولین کمتر از یک هفته مشکل رو رفع می کردند. اما خدا رو شکر که بالای بیست سال قبل متوجه شدم که این‌ جماعت نه خودشون تکون می خورن و نه اون روحیه گورخری اجازه می ده موفقیت کسی رو تشویق کنند و چشم دیدن کسی که مشکلی رو حل کنه ندارند. چرا که مشخص می شه اونها آدمهای تنبلی بودن.  فقد می گن هیشکی هیچ کاری نمی کنه، شهردار و شورا کاری نمی کنند در صورتی که خودشون باید پیگیری کنند.
مثال: اگر این‌مخزن گاز رو برده بودن جندق یا فرخی یا چاه ملک و حتی مصر که روستای کوچکی هست و بعد می خواستند مخزن رو ببرن،  همه مردم اون شهر از بزرگ و کوچک‌ و پیر و جوان می ریختن جلو جرثقیل و تریلی و عمراً می گذاشتند چنین بشه. اما شما هاااااااا چه کردید؟! توی گروه هی حرفش رو زدند، اون هم ‌بعد این که مخزن و منبع رو برده بودن!
2- آقای مهدوی: چهار نفر هماهنگ کن تا ببرمشان فرمانداری و از اون مخزن گاز را که بردن درخواست کنیم و جواب بگیریم. من آماده هستم و چند روز هم است درخواست نفت دادم. امروز رفتم کارت کشیدم. می
نویسد کارت نامعتبر. برای دو تا سه روز دیگر نفت دارم. تمام شد و نفت نداشتم برای نفت هم باید برم.
3- آقای شهریاری: بالای نود درصد انارک مشترک گیری که شده هیچ، لوله کشی هم انجام شده. تازه جندق و فرخی می خواد مشترک گیری بشه و بعدش انارک راه اندازی بشه.
4- ناشناس: چون معلوم نیست اونجا چقدر درخواست گاز کردن ولی اینجا چی؟ یک نفرم نمیاد بریم بخشداری، بگیم: چرا؟ فقط تو کانال می خوان پیگیری بشه. می گن انجامم ندیم میان تو کانال یه پیامی میدن و تموم می شه. و شاید چون مخزن دیگه ای حالا حالا ها در کار نباشه اون مخزن را دادن به اونا.
5- آقای رشیدی: پرچمی که با آرم شهرداری جلو مسجد جامع هست، چرا با رنگ مشکی؟ الان که موسم عزا نیست بهتر نیست از رنگهای شاد استفاده بشه؟
6- آقای کافی: رو کوه محمدشفیع که از ورودی فلکه شهرک کاملاً تو دید هست پرچم سیاهی با پایه بلند پیداست. بهتره با یک پرچم دیگه تعویض بشه و روح شادی به بیننده بده.

د- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم:

ه- کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین پرانتزها در بالا از انارک نیوز می باشد.