اخبار‌ تکمیلی این هفته انارک

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه دیدگاهها و پاسخ درباره انارک در این هفته از شنبه شانزدهم شهریورماه 98 تا امروز بیست ودوم شهریور ماه به شرح زیر می باشد.

الف- در آغاز به اخبار می پردازیم:
1- جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش و شهر انارک باحضور آقایان پوربافرانی نماینده محترم مردم شهرستانهای نایین و خوروبیابانک، میرزابیگی معاون محترم سیاسی و امنیتی فرمانداری نایین، تاجمیری بخشدار انارک و اعضای شورای اسلامی و انجمن انارکیهای مقیم تهران درمحل بخشداری انارک برگزار شد. دراین جلسه مسائل و مشکلات در رابطه با گازکشی و واگذاری زمین جهت ساخت مسکن اجتماعی در انارک در حضور نماینده محترم عنوان و تصمیماتی در راستای پیگیری مشکلات و تسریع دراجرایی شدن درخواستها اتخاذ و به تصویب رسید. در پایان جلسه از مرکز خدمات جامع سلامت شهر انارک بازدید به عمل آمد. دراین بازدید مسائل و مشکلات مرکز بررسی وتصمیماتی در راستای خدمات رسانی و رضایتمندی شهروندان اتخاذ گردید. رونمایی از خودرو ست نجات پایگاه امداد و نجات بین شهری انارک نیز انجام شد.
2- نعطیلی پروژه وتلند شهرداری انارک از حدود دو هفته پیش.

ب-  اینک گزیده بخش دیدگاه ها و  "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است":
1- (خانم فرازی) برای نینداختن لیوانها در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی: کاش فرهنگ سازی می شد. بهتر نیست شخصی در وسط دسته زنجیر زن با داشتن کیسه ای زباله لیوانها را از دسته عزادار جمع آوری کند تا پاکبانانمان نیز بتوانند در این روزها بجای جمع آوری زباله های همشهریان کمی استراحت واز مراسم فیض ببرند.
- کاش گزارشی از درخواستها و مصوبات ارائه می شد بخصوص مصوبات. جای انجمن انارکیهای مقیم انارک در این جلسات واقعا  خالی است. چون واقعاً افراد مقیم درد را حس میکنن و مشکلات را می بینن.
- راستی یه فکری بحال این بنای زیبا[بنای واقع بر روی تپه به اصطلاح فضای سبز یا گورستان قدیمی] هم باید بشه. بلااستفاده مونده.
- خونه های بزرگ و با یکنفر ساکن  یه پیرزن و یا یه پیرمرد بنظرتون چقدر نفت  بهشون میدن؟! تعداد نفر بنظرم خیلی بی معنیه. برای آوردن یه بشکه نفت به چند نفر باید زنگ زد؟؟ چند روز باید تو نوبت بود؟؟ کارا برگشته به چهل سال قبل.
2 – (خانم زاهد): دریغ از کمی توجه و مروت آنهم در جایی که سطل زباله وجود دارد.
- تا جایی که من یادم می آید در بخشداری یک نفر سنگ انداز بود که با رفتنش بخشداری و مردم به آرامش رسیدند. در سازمان آب و فاضلاب هم شخصی بود که با حضورش آب را به روی مردم می بست و با رفتنش مردم دیگر بی آبی نداشتند. اکنون نیز در شهرداری شخصی وجود دارد که تا نرود مردم در عذابند و در شهر انارک نیز فردی باید برود تا مردم از دستش نفسی راحت بکشند.
3- (آقای رشیدی): کسی از جلسه ای که در بخشداری با حضور فرماندار جهت گاز، امروز تشکیل شده خبری نداره؟
4- (ناشناس): چه بهترکه خودمون پیش قدم بشویم و منتظرنباشیم شخص دیگری با در دست داشتن کیسه زباله این کاررا انجام دهد.
- چرا نگیم گاز، کی باید از شر نفت خلاص شیم؟ دوباره دردسر ثبت نام و کوپن. هنوز هم میگن جمعیت. گازی که باید اول میامد انارک رفت خور. ازمسئولین وشورای محترم تقاضا می شود فرماندار، بخشدار، شهردار و نماینده محترم که تشریف میارن پیگیری که انشالله این مشکل گازکشی حل و مردم زحمتکش انارک فیض ببرن. هرکاری می خواییم انجام بدیم باید از انارک بریم بیرون. عکاسی نداره، دفتر محضرنداره، قالیشویی نداره، استخرکه نداره که مردم و جوانان برا تفریح و سلامتی لذت ببرن، باشگاه ورزشی برا بدنسازی نداره. خط داریم، سرویس نداریم. بایدنگاه کنیم کی  مینی بوس چوپانان و جندق میرن.

- انارک ما افرادخیر زیادداره. اگه بخوان هم کاری انجام بدن عده ای فضول که فقط می خوان خودشون باشن، نمی ذارن. بایدهمه دست بدست هم پیگیر کارایی که بایدانجام بشه باشیم. بخشدار و شهرداری محترم باید به فکر ساخت چند دفتر مهم و واجب باشن که اگه هفته ای ۳ روز هم باز باشه، مردم مشکل رفتن به نایین را نداشته باشن. خصوصاً دفتر املاکی برای اجاره، فروش  و ساخت و ساز که هر کسی نخواد سواستفاده نماید. دفتر محضر که الان مسکن مهر یا باید برن محضر نایین، نامه برای گازکشی بگیرن. تمام کردن ساخت کافی نت یا کافی شاپی که بالای کوه فبرستان قدیم سالهاست می خوان درست کنن که نکردن. ساخت چند دستشویی مجهز در درنجیل که تفریگاه مردم و خصوصاً سوم عید خیلی واجب می باشد. اگه شورا به خیرین انارک درعاشورا گفته بودن، حتماً کمک می کردن.

ج- در اینجا با عنوان شیرین"شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم که این هفته از آقای محمد پاکروان رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر انارک پاسخ داشتیم.
حسب اطلاعات واصله مبنی بر شایعه و اخلال در نظم شهر و احتمالاً ناراحتی شما عزیزان در خصوص احداث آب انبار در شهرک شهید رجایی بر خود لازم دانستم اصل مطلب را به استحضار شما عزیزان برسانم. همشهریان گرامی،تاکنون در اجلاس شورای اسلامی شهرمان هیچگونه لایحه ای در خصوص ساخت آب انبار مطرح نگردیده که اعضا بخواهند این لایحه را رد کرده و با ساخت آن مخالفت یا موافقت نمایند.
جناب شهردار محترم نسبت به پیشنهاد ساخت آب انبار طی لایحه ای به شورا اقدام می نماید و به پیوست آن نامه یکی از اهالی را ضمیمه می نماید. بنده به عنوان رییس و سخنگوی شورا  با مشاهده مضمون نامه که در آن برای اموال و امورات شهرداری  تعیین تکلیف گردیده بود، آن هم موضوعی که هنوز تاییدیه آن از طرف اعضا شورا صادر نگردیده و حتی مطرح نگردیده و زمین در نظر گرفته شده بابت این کار از اموال شهرداری بوده و از ابتدای بحث ساخت این آب انبار با توجه به نقشه اولیه پروژه با نظر مساعد اعضای شورا و شهردار قرار بر این شد که شهرداری از فضای ایجاد شده پس از ساخت استفاده نماید و شورا نیز بر امور  آن نظارت کامل داشته باشد. لذا این اقدام  را بر خلاف قانون تشخیص و در جهت حفظ و حراست از اموال شهر و شهرداری لایحه شهردار محترم را طی نامه ای عودت داده و اعلام نمودم بر حسب اینکه شخصی عادی اقدام به تعیین تکلیف در خصوص اموال شهر را نموده و حتی انتفاع امور مزبور را نیز به نحوی در اختیار گرفته، لذا این کار را فاقد وجاهت قانونی دانسته و خدمت شهردار محترم اعلام نموده که قابل طرح در جلسه شورا جهت تصویب یا رد آن نمی باشد. لازم به ذکراست که پیشنهاداتی از سوی همشهریان گرامی در خصوص احداث استخر و سالن اجتماعات نیز به شورای شهر شده که موارد به شهردار محترم اعلام گردیده است.

انارک نیوز اعلام می دارد کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود می باشد.