انارک مینیاتور کویر

گردشگران پایتخت، اصفهان متفاوتی دیدند / حضور پررنگ نصف جهان در نمایشگاه گردشگری تهران
دوازدهمین نمایشگاه بین‌‌المللی گردشگری تهران در حالی دیروز به کار خود پایان داد که اصفهان نسبت به سال‌های گذشته حضور پررنگ‌تری در این رویداد داشت و برخی از شهرستان‌های استان با حضور برای اولین بار یا حضوری قوی سعی در جذب گردشگر بیشتر برای شهر و‌منطقه‌شان داشتند. حضور اصفهان در نمایشگاه امسال، بیش از پیش به شعاری که مسئولان فرهنگی شهری می‌دهند، نزدیک شده بود، رونق گردشگری «مرکز-پیرامون» که راه حل رونق گردشگری شهر اصفهان و توسعه شهر و استان است.
 از در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران که وارد می‌شدید سمت راست به راسته اصفهان می‌رسیدید، غرفه‌هایی کنار هم که همه نام «اصفهان» را بر سردرشان داشتند، اما هر کدام مربوط به روستا یا‌شهرستانی از این استان بودند. نام‌هایی مانند علویجه، دهق، دماب، نجف‌آباد، خور و بیابانک، نیاسر، کاشان، سهر و فیروزان، اردستان، جرقویه علیا، دستجرد، برخوار، زواره، انارک، قمصر و خور و بیابانک... 
مینیاتور کویر: «ما مسیر کویر را برای شما خاطره ساز می‌کنیم. شب‌های پرستاره روزهایی بر فراز تپه‌های شنی» با‌این شعار درج شده بر بروشور، مخاطبان مهم‌ترین نمایشگاه گردشگری ایران، با کاروانسرای انارک آشنا شدند. جایی که می‌توان هم از بنای چهار ایوانی خشت و سنگ این کاروانسرای قاجاری دیدن کرد، هم تجربه شب‌مانی در اتاق‌هایش را داشت و هم شترسواری و‌ستاره‌شناسی و سافاری و موسیقی محلی و چایخانه سنتی دارد و می‌توان سفر نیم روز یا بیشتر را به این مقصد تجربه کرد.
(اصفهان زیبا - شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - شماره روزنامه: 1397/11/27 (شماره 3416))