مردم جندق و چوپانان انارک آموختند که بدون افزایش وابستگی در منابع آب و خاک پول پایدار تولید کنند

چیدمان توسعه در اصفهان موجب وابستگی معیشتی به منابع آب و خاک  استچیدمان توسعه در اصفهان موجب وابستگی معیشتی به منابع آب و خاک است 
دبیر محیط زیست مرکز بررسیهای استراتژیک نهاد ریاست جمهوری گفت:چیدمان توسعه در استان اصفهان موجب وابستگی معیشتی به منابع آب و خاک شده است. 
به گزارش خبرنگار مهر، محمد درویش عصر چهارشنبه در همایش ملی آموزش سبز، محیط زیست و ارتقای سرمایه انسانی در اصفهان اظهار داشت: فرونشست زمین زمانی که رخ می دهد به معنای تمام شدن سرنوشت آن منطقه است و تاب آوری مجدد منطقه نیاز به زمان ۵۰ تا ۷۰ هزار ساله دارد.
وی بیان داشت: اتحادیه اروپا استانداردی را تعیین کرده است و مطابق این استاندارد اگر در منطقه ای چهار میلی متر زمین در سال فرونشست کند لازم است ستادی شکل بگیرد و به سرعت با ریشه یابی دلایل این فرو نشست اقدام به مهار بحران بکنند.
...وی گفت: مردم جندق و چوپانان انارک آموختند که چگونه بدون افزایش حفر چاه‌های عمیق و نیمه عمیق و  ایجاد منابع آلاینده بیشتر و بدون افزایش وابستگی در منابع آب و خاک پول پایدار تولید کنند و در کنار این تولید ایرانیان و بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان متوجه ارزشهای فرهنگی منحصر به فرد منطقه خودشان کردند.
(۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹)