کتاب راهنمای پژوهش در بازاریابی منتشر شد

انارک نیوز - کتاب «راهنمای پژوهش در بازاریابی» نخستین اثر سینا ایرانپور انارکی، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک است که پس از سال‌های فعالیت در شرکت‌های مختلف و حضور در پروژه‌های تحقیقاتی و جلسات مشاوره نگارش و تدوین شده است. 
نویسنده محتوای این کتاب را بر پایه یک تحقیق میدانی برای یک شرکت تولیدی که در زمینه صنایع نساجی (پارچه فاستونی) فعالیت داشته، گردآوری و نگارش کرده است. هدف از انتشار این کتاب آموزش مراحل و چگونگی اجرای یک پروژه تحقیقات بازار در شرکت‌ها به‌ویژه واحدهای کوچک و متوسط با استفاده روش مطالعه موردی (Case Study) است. 
در اين کتاب ابتدا با مراجعه به تحقيقات و مطالعات صورت گرفته، نقاط قوت و ضعف داخلي، فرصت‌ها و تهديدات محيطي و استراتژی‌ها در قالب ماتريس SWOT شناسايي شده‌اند. همچنین با هدف ارائه بهتر مراحل اجرای پروژه، اطلاعات یک واحد تولیدی که آن را در این کتاب «بافت آفرین» نامیده‌ایم مطابق مراحل تحقیق ارائه شده است. این شرکت در زمینه تولید پارچه فعالیت دارد و اطلاعات، آمار و ارقام مندرج در کتاب به همراه سال‌های برنامه ریزی شده صرفاً به واقعیت نزدیک هستند و مبتنی بر اسناد واقعی در کتاب ارائه نشده‌اند.
بافت آفرین به عنوان یکی از واحدهای تولید پارچه با چالش‌های فراوانی برای رقابت با شرکت‌های دولتی و رقبای خارجی مواجه است و به دلیل وابستگی به عوامل فروش هرگز نتوانسته به‌صورت مستقل و ساختاریافته بخش بازاریابی خود را مدیریت کند.
در این پژوهش ضمن اجرای یک کار میدانی تلاش شده است با کمک ماتریس SWOT و سایر ماتریس‌های استراتژیک ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت و تهدید یک برنامه راهبردی با رویکرد بازار محور نیز ارائه شود. بر اين اساس اطلاعات از منابع اوليه (پرسشنامه و مصاحبه) و ثانويه (اطلاعات کتابخانه‌اي شامل کتاب‌ها، مقالات، مجلات، سالنامه‌ها، گزارش‌های آماري و سایت‌های اينترنتي مرتبط با موضوع) گردآوري شده است.
علاقه‌مندان جهت خرید کتاب می‌توانند از طریق آی دی @anaraki64 و یا تلفن همراه 09130097105 درخواست خود را اعلام کنند. به زودی این کتاب از طریق سایت دیجی کالا در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.