اولویت اول مدیریت استان اصفهان، مسئله آب

اختصاص تسهیلات اشتغال زایی به روستاییان استان اصفهان
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری: بیش از ۴هزار میلیارد ریال وام اشتغال زایی برای روستا‌های استان اصفهان در نظر گرفته شد. اختصاص تسهیلات اشتغال زایی به روستاییان استان اصفهان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ سیدابوالفضل رضوی عصر دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان نایین افزود: این تسهیلات با کارمزد 6درصد اعطا می شود و در نایین و خوروبیابانک طرح هایی که از امتیاز اشتغال پایدار برخوردار و سودآور باشد هر مقدار اعتباری که لازم است، اختصاص می یابد.
وی گفت: به منظور تسریع در روند اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی بانک ها موظف اند ظرف 1روز تقاضای سرمایه گذاری را جواب بدهند و از طرف دیگر متقاضیان نیز موظفند ظرف یک ماه وثیقه ها مورد نیاز بانک ها را تامین کنند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به سقف اعتبارات و تسهیلات افزود: متقاضیان می توانند تا سقف 150میلیارد ریال وام درخواست کنند که 60میلیارد ریال آن در اختیارات استان و از این مقدار به بالا در اختیار کمیته ملی است که وزیر کار، معاون توسعه روستایی، سازمان برنامه بودجه آن را تصویب می کنند. 
رضوی گفت: برای وام‌های اشتغال روستایی تولیدی تا سه سال تنفس مشارکت تعیین شده است و طی شش سال اقساط تمام طرح‌ها باید پرداخت شود که تا امروز استان اصفهان 3700میلیارد ریال سهم دارد. 
وی همچنین به تخصیص اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان تا سقف 400 میلیارد ریال با کارمزد 8درصد و شرایط وثیقه آسان اشاره کرد .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان نیز با بیان اینکه در حال حاضر اولویت اول مدیریت استان، مسئله آب است گفت: تامین آب آشامیدنی مردم در اولویت کاری استانداری اصفهان قرار دارد 
سیدحمیدرضا طباطبایی افزود: آب بین بخش های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی به شکل عادلانه تقسیم می شود اما فراتر از قانون به هیچکس اجازه نخواهیم داد قطره ای از آب سوء استفاده کند.
(۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳)