انارک نیوز - جشن فارغ التحصیلی کودکان کودکستان نگین مجتمع بهزیستی شهدای انارک برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم جشن فارغ‌التحصیلی کودکان کودکستان نگین انارک امروز ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور بانوان خیر، سرکار خانم ها طباطبایی و برادران انارکی، اولیاء کودکان، مدیر و مربیان
در محل کودکستان نگین انارک در مجتمع بهزیستی برگزار شد. در این جشن که آکنده از فضای زیبای کودکانه و شادابی بود، پس از قرائت قرآن و اجرای صلوات، جشنی اعم از اجرای سرود، برنامه های شاد و متنوع، مسابقه و خوش آمد گویی و تشکر از حضار توسط خانم مهدوی مدیر کودکستان اجرا شد.

لازم به ذکر است در انتهای برنامه جوایز و لوح پایان دوره به نونهالان کودکستان اهدا و عکس های یادگاری گرفته شد.

#خبرنگار: مهران مطلبی نیا - 29 اردیبهشت 03

انالله و انا الیه راجعون 
خانم خدیجه یزدانی (همسر آقای محمدرضا یزدانی) بیست و هشتم اردیبهشت ماه 1403 در انارک از میان ما رفت و آشنایانش دیگر نگاه پر از محبت او را نخواهند دید.
انارک نیوز این مصیبت را به خانواده های یزدانی و دیگر بستگان تسلیت می گوید، شکیبایی وابستگان و آمرزش شادروان را از درگاه پروردگار مهربان درخواست می نماید. 
روانش شاد و یادش گرامی باد.

"ای کاش مردان هم جربزه دختران جوان در کف خیابان را داشتند." 

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال". 

 چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از بیست و دوم تا بیست و هشتم اردیبهشت ماه 1403:
1- ناشناس: دوستان اگر بخودتون شهامت گفتن نظرتون رو ندید یا برای تایید نظرات درست به قولی لایک یا دیس لایک اونها شهامت نداشته باشید پیشرفت نمی‌کنید.
2- ناشناس: من با شکار باعث زجرکش شدن جوجه می شدم خیلی افسرده و شرمنده شده و برای رسیدن به مقدار کمی گوشت این پرنده ارزش نداره که جوجه های اون در کویر از تشنگی بمیرند. خواهش می کنم بجای تفنگ دوربین بدست بگیرید و از نشون دادن اونها به توریست‌ها  پول دربیارید. کشتن و خوردن جانوران یک بار هست و نابودی اونها ولی حفظ اونها دائمی هست درآمدش برای همه شهر و مردم منطقه.
3- ناشناس: هر معامله مبلغی معامله می شه اینکه بنویسیم توافقی درست نیست. لطفا در آگهی‌های فروش مبلغ بنویسند و در ادامه بنویسند به خریدار تخفیف داده می شه.
4- روابط عمومی بخشداری انارک: جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بازسازی مناطق سیل زده بخش انارک در محل بخشداری انارک برگزار گردید.
5- جشن الفبا با حضور دانش آموزان کلاس اول در مدرسه ایران انارک برگزار شد.
6- آئین افتتاحیه هتل سنتی و مجموعه گردشگری مشجری با حضور دکتر مرتضوی استاندار محترم اصفهان و مدیرکل میراث فرهنگی استان، جمعی دیگر از مدیران استانی، سرکار خانم الهام آزاد نماینده مردم شهرستان های نایبن و خوروبیابانک، فرماندار، امام جمعه شهرستان نایین و هیات همراه، بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر انارک و مهندس عطابخش مدیریت مجتمع معدنی شهید حججی در مجموعه گردشگری مشجری برگزار شد. در پایان با اهدا لوح سپاس از مهندس محمدعلی حاجی آبادی تجليل بعمل آمد. در دومین برنامه از مناطق سیل زده و خسارات سیل بخش انارک به ویژه گردنه زنجیرگاه به منظور جبران این خسارات بازدید نمودند. 
- ناشناس: در این گزارش افتتاحیه گردشگری مشجری، تمام تصاویر از داخل یک‌ محوطه سالن بسته هست و آقایان مسئول. گزارشگر از دید خودش گزارش کرده و چون خودش اونجاست و باور داره درسته تصور می کنه من هم باید باور کنم. چنانچه گزارشگر چند تصویر از بیرون می‌گرفت و از دور که نشون بده مشجری خودروها و عوامل بسیاری در اون هستند اونوقت قابل باور بود.
7- یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، آقایان محمد ایزدی انارکی و جبار شهابی. همگی درگذشتگان یادشان گرامی و خدا بیامرزدشان.

مجموعه گردشگری مشجری بخش انارک شهرستان نایین، با حضور استاندار اصفهان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، هتل سنتی و مجموعه گردشگری مشجری بخش انارک شهرستان نایین در کیلومتر ۴۵ محور انارک به چوپانان قرار دارد که توسط بخش خصوصی، با مساحت ۲۰ هکتار و ۱۳۴ اتاق و سوئیت با اشتغالزایی برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال، با حضور استاندار اصفهان افتتاح شد.
دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در جریان سفر به شهرستان نایین و افتتاح کاروانسرای بوم‌گردی مشجری، ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت، عنوان کرد: این مجموعه گردشگری می‌تواند منشاء امیدواری و آینده‌ای روشن برای سرمایه گذاری در این منطقه باشد.
وی ادامه داد: آنچه که در وهله نخست با بازدید از این مجموعه گردشگری در ذهن نقش می‌بندد این است که محدودیت‌ها همیشه منجر به محرومیت نمی‌شود.
استاندار اصفهان بیان کرد: محدودیت‌ها می‌توانند منجر به خلاقیت، نوآوری و شکوفایی شوند، نگاه متفاوت به استعدادهای مناطق کویری فرصت اشتغال، معیشت و سرمایه گذاری را فراهم می‌کند.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: این مجموعه‌ها می‌توانند منشاء ورود علم و فناوری به منطقه شوند و بضاعت هایی که همیشه نادیده گرفته می‌شوند را فعال کنند.
وی افزود: شاید مهم‌ترین الگویی که می‌توانیم از این مجموعه داشته باشیم نگاه متفاوت به محدودیت‌ها است که با خلاقیت و ابتکار می‌توان از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره را بُرد و ظرفیت‌های جدیدی را نیز ایجاد کرد.
دکتر مرتضوی یکی از مسائل مهم استان اصفهان در سال‌جاری را به ثمر رساندن پروژه‌های آبخیزداری دانست و عنوان کرد: هدایت و مدیریت آب‌های سطحی با جدیت دنبال می‌شوند.
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

الحاق بیش از ۵۰‌ هکتار از اراضی ملی به شهرستان نایین

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین گفت: در راستای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن، بیش از ۵۰ هکتار به شهرهای نایین، بافران و انارک الحاق شد و این خبر خوش مسکن برای اهالی شهرستان نایین است.

مهدی علمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: پس از پیگیری و تلاش‌های چندین ماهه مجموعه فرمانداری شهرستان و همراهی ویژه اداره راه و شهرسازی و با موافقت معاون امور عمرانی استانداری اصفهان و مدیرکل راه و شهرسازی، حدود ۱۰/۸ هکتار از اراضی ملی به شهر بافران، ۱۰ هکتار به شهر انارک و ۳۰ هکتار به شهر نائین الحاق شد.

وی ادامه داد: موضوع الحاق ۳۰ هکتار اراضی به شهر نائین در شهرک قائمیه جنب بلوار محله زندوان به طوری که شهرک مسکونی قائمیه را به محله زندوان متصل کند در جلسه گروه کاری تلفیق زیربنایی استان اصفهان مطرح و الحاق اراضی مذکور موافقت شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین افزود: به زودی موضوع در کارگروه امور زیربنایی استان اصفهان با ریاست استاندار مطرح خواهد شد و ضمن موافقت، موضوع در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب و پس از آن ابلاغ می‌شود که امید است در نیمه اول سال ۱۴۰۳ این مهم انجام پذیرد.

علمی با اشاره روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در بافران گفت: موضوع الحاق بیش از ۱۰ هکتار از اراضی ملی به شهر بافران خبر بسیار خوب برای اهالی این شهر بود به این دلیل که حدود ۳۰۰ متقاضی که پیش از این به دلیل کمبود واحدها در صف متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر نائین بودند، اکنون در صورت تمایل می‌توانند درخواست خود را از نائین به شهر بافران تغییر دهند.

وی افزود: با الحاق بیش از ۱۰ هکتار اراضی به شهر بافران، واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر به صورت ویلایی به متقاضیان عرضه خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین ادامه داد: اکنون ۴۹ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر بافران در حال ساخت است که با الحاق ۱۰/۸ هکتار از اراضی ملی این واحدها به حداقل ۳۵۰ پلاک واحد ویلایی افزایش پیدا می‌کند که اگر حدود ۳۰۰ متقاضی بافرانی که در شهر نائین ثبت نام کرده‌اند تمایل به بازگشت داشته باشند، بازهم ظرفیت درخواست در این شهر وجود دارد.

علمی با اشاره به روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در شهر انارک گفت: در روزهای اخیر مرحله سوم قرعه کشی واحدهای ویلایی طرح نهضت ملی مسکن شهر انارک برگزار شد که از نکات قابل توجه این قرعه‌کشی، درخواست انتقال و حضور چند متقاضی انارکی از شهر بهارستان اصفهان بود.

وی ادامه داد: متقاضیان به دلایلی همچون ویلایی بودن نهضت ملی مسکن در شهر انارک و همچنین طولانی شدن واگذاری به دلیل کمبود زمین در بهارستان تصمیم گرفتند که به سمت واحدهای ویلایی انارک روی بیاورند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین افزود: با توجه به الحاق انجام شده در شهر انارک زمین برای واگذاری موجود بوده و به دلایلی همچون احراز هویت متقاضیان ثبت نام شده، پرداخت هزینه آماده‌سازی توسط متقاضیان تأیید شده و همچنین درخواست انتقال متقاضیان از شهرهای دیگر با توجه به داشتن شرایط و احراز سکونت و درخواست‌ها، مرحله سوم قرعه‌کشی انجام شد.

علمی خاطرنشان کرد: این نوید به متقاضیان جوانی جمعیت و خانواده‌های دارای چهار فرزند شهرستان نائین داده می‌شود که در هفته جاری و به مناسبت دهه کرامت، قرعه کشی تخصیص زمین ویلایی رایگان به آن‌ها برگزار خواهد شد.

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶ - کد خبر 753570

انارک نیوز - به‌ گزارش روابط عمومی بخشداری انارک، جلسه هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده بخش انارک رأس ساعت 8 صبح روز دوشنبه مورخ 1403/02/24 باحضور  مهندس پیله ور دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان نائین، مهندس جباری بخشدار انارک، جمعی از اعضای کارگروه ستاد بحران شهرستان نائین، فرمانده انتظامی بخش، نماینده شهرداری و نایب رئیس شورای شهر انارک همچنین برخی از مدیران مجموعه های اقتصادی و معدنی بخش انارک در محل بخشداری انارک برگزار گردید.
در این جلسه در خصوص بازسازی نقاط تخریب شده توسط سیل به ویژه جاده دسترسی به مزارع محور گردنه زنجیر گاه و جاده های روستایی همچنین مرمت و بازسازی قنوات مسدود شده از طریق همکاری و همیاری دستگاه های اجرایی شهرستان و مجموعه های اقتصادی، مذاکراتی صورت گرفته و مقرر گردید علی رغم طولانی بودن فرآیند بازسازی، اقدامات کوتاه مدت و میان مدت عملیات بهسازی و تسطیح معابر و ترمیم قنوات روستایی هر چه سریعتر انجام پذیرد.
لازم به ذکر است که پس از پایان جلسه، مهندس جباری به همراه مهندس پیله ور و مهندس انصاری از مناطق آسیب دیده بازدید نمودند.

#روابط عمومی بخشداری انارک - 25 اردیبهشت 03

مقالات دیگر...