یک سوم استان اصفهان از نعمت گاز محروم‌است

حمیدرضا طباطبائیطباطبایی نایینی در نطق میان دستور:"دولتمردان به نامه‌ها و تذکرات نمایندگان توجه کنند/ یک سوم استان اصفهان از نعمت گاز محروم‌است"
سرویس: صحن / عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: زمانی که نامه‌ها و تذکرات شفاهی نمایندگان مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد وبه آنها ترتیب اثری داده نمی‌شود، آنها مجبور به استفاده از حق قانونی خود در قانون اساسی یعنی سوال و یا استیضاح می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید حمیدرضا طباطبایی نایینی درنطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 27 خرداد) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشحالم که پس از ماه‌ها این فرصت برای من فراهم شد تا برخی از مشکلات حوزه انتخابیه را در نطق میان دستور ارئه کنم، گفت: در ابتدا اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش را محکوم می‌کنم و از خداوند منان برای همه خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی بویژه مقام معظم رهبری طول عمر مسئلت دارم.
نماینده مردم شهرستان‌های نایین،خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گلایه‌های رئیس‌جمهور و برخی وزرا از تعداد بالای سوالات نمایندگان از دولتمردان، افزود: وظیفه نماینده این است که نقاط تاریک و اشکالاتی که در کشور و حوزه انتخابیه می‌بیند رابه دولتمردان نشان دهد.
وی ادامه داد: زمانیکه که نامه‌ها و تذکرات شفاهی نمایندگان مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد وبه آنها ترتیب اثری داده نمی‌شود، نمایندگان مجبور به استفاده از حق قانونی خود در قانون اساسی می‌شوند وما مجبور به سوال یا استیضاح می‌شویم، تقاضا می‌کنم که دولتمردان به نامه و تذکرات نمایندگان توجه کنید.
طباطبایی نایینی در بخش دیگری از نطق خود در ارتباط با مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود گفت: سال‌ها است که گازرسانی به شهرستان خور و بیابانک و انارک به اجرای خط یازدهم سراسری موکول شده و مکاتبات و تذکرات نمایندگان در این موضوع فایده‌ای نداشته است.
وی افزود: از وزیر نفت تقاضا می‌کنم که به این موضوع توجه کند و بیش از یک سوم جغرافیای استان اصفهان که فاقد این نعمت است را با انتقال خط یازدهم و اجرای آن از نعمت گاز بهره‌مند سازد.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز شهرستان نایین یکی دیگر از مشکلات این حوزه انتخابیه است، گفت: در دولت گذشته مطالعات و دو مصوبه هیئت وزیران در ارتباط با تبدیل شهرستان نایین به بندر خشک صورت گرفته است ولی متاسفانه در مدیریت جدید استان به آن توجهی نشده و آنچه که شنیده‌ام این است که قرار است این طرح به شهرستان دیگری منتقل شود، از استانداراصفهان و وزیر کشور مصرانه تقاضا می‌کنم مطالعات ومصوبات گذشته را مورد توجه قرار دهد و این طرح هرچه سریعتر اجرا شود.
وی با اشاره به نابودی برخی اماکن تاریخی شهرستان‌های خور و بیابانک، تصریح کرد:متاسفانه در دولت قبلی روسای سازمانمیراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شخصیت‌های سیاسی بودند، بزرگترین و تاریخی ترین اماکن در شهرستان خور و بیابانک و انارک به اماکنی با فرسایش و خاک تبدیل شده است.
نماینده مردم شهرستان‌های نایین،خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه مدت هفت سال است که مجتمع پتاس مجتمع با اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان ساخته شده ولی از بهره‌برداری خبری نیست، گفت: به صورت تبلیغاتی چند سال پیش کارخانه پتاس افتتاح می‌شود  ولی پس از دو روز تعطیل می‌شود، اختلاف بین پیمانکار و مدیریت محل باعث تعطیلی این مجتمع شده است.
وی گفت: سوء مدیریت در وزارت صنعت معدن و تجارت باعث شده است تا این سرمایه ملی با خسارت‌های بسیار زیادی مواجه شود و از وزیر می‌خواهم این بحث را خاتمه دهد و در سالی که باید به تولید ملی  توجه شودتدابیری اتخاذ کند تا این کارخانه بعد از چند سال راه اندازی شود.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد:  مدارس غیر انتفاعی تهران و سایر مدارس غیرانتفاعی کشور تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده نه محل فرهنگ و از آقای وزیر تقاضا می‌کنیم به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.