آغاز به کار پایگاه شهدای سلامت نایین

پایگاه شهدای سلامت شهرستان نایین از ابتدای اذرماه به مدت ۲۰ روز با هدف ارتقای سطح واکسیناسیون شهرستان آغاز به کار کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد حسین نصرتی فرماندار شهرستان نایین گفت: قرارگاه سلامت از ۱ تا ۲۰ آذر با محوریت فرمانداری تشکیل شده است و دبیر اجرایی آن بسیج است که این دو نهاد به کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان شتافته تا روند واکسیناسیون بهبود یابد و تمام تلاش ما این است تا از این ظرفیت برای واکسیناسیون حداکثری افراد استفاده کنیم چراکه کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند از ارائه خدمات به افراد واکسن نزده اجتناب کنند.

نصرتی افزود: تاکنون سه جلسه برای این قرارگاه تشکیل شده و تصمیمات خوبی اتخاذ گردیده است که ۲۳ پایگاه با محوریت مساجد هر محله تشکیل شده است و آمار افراد واکسن نزده به تفکیک محلات در اختیار ۲۳ پایگاه قرار گرفته است.

فرماندار نایین همچنین خاطر نشان کرد: شهرستان نایین در بین شهرستان‌های کم جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر در آخرین رده بندی نرخ واکسیناسیون عمومی قرار دارد که وضعیت مناسبی نیست، اما در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، چون انارک و بافران و روستا‌ها درصد قابل قبول واکسیناسیون را داریم.

نصرتی هدف راه اندازی پایگاه شهدای سلامت را اینگونه تصریح کرد: در سطح ملی برای تشکیل قرارگاه‌های سلامت تصمیم‌هایی اتخاذ شده است که امیدواریم بتوانیم در جامعه هدف واکسیناسیون شهرستان میزان واکسیناسیون را به بالای ۸۵ درصد برسانیم تا کسانی که محدودیتی برای دریافت واکسن ندارند حتماً از این امکان استفاده کنند و خوشبختانه هیچ کمبودی در تعداد، نوع واکسن و همچنین تعداد مراکز واکسیناسیون نداریم.

رئیس قرارگاه شهدای سلامت نایین در پایان گفت: متأسفانه وضعیت کرونایی شهرستان رو به وخامت است و با ادامه این وضعیت ما به سمت رنگ بندی نارنجی و قرمز خواهیم رفت و این موضوع بازگشت محدودیت‌ها را به دنبال دارد، لذا از مردم عزیز درخواست داریم تا از شرکت در تجمعات مختلف خودداری کنند و اگر مجبور به حضور در جمع هستند حتماً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سرهنگ محمد حسین الیاسی، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان نایین نیز گفت: ما برای مقابله با کرونا و تاکیدات مقام معظم رهبری از ظرفیت بسیج برای کمک به شبکه بهداشت و درمان استفاده کردیم که فاز اول اجرایی این قرارگاه تا ۱۳ آذر ادامه دارد و پس از نتیجه گیری این روند ادامه خواهد داشت.

الیاسی افزود: تعداد ۸ هزار نفر از افراد واکسن نزده توسط نیرو‌های بسیج، نیرو‌های مردمی، افراد معتمد و نیرو‌های بازنشسته این ارگان به صورت تلفنی و حضوری و اکیپ‌های سیار واکسن ارزیابی و پایش خواهند شد.

دکتر نقیب زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان نایین گفت: متاسفانه طی ماه‌های اخیر تبلیغات سوء در خصوص واکسیناسیون صورت گرفته که تمامی آن‌ها کذب محض و شایعاتی است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و حقیقت ندارد واقعیت این است که از زمانی که واکسیناسیون عمومی در سطح جامعه شروع شده میزان مرگ و میر افرادی که دوز واکسن را دریافت کرده‌اند به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده و ۱۲ درصد کاهش مرگ و میر در افراد واکسن زده نسبت به افراد واکسن زده وجود دارد.

نقیب زاده افزود: متاسفانه میزان بستری‌ها در یک هفته اخیر افزایش داشته و حدوداً دو برابر هفته گذشته است و امروز فوت یک خانم ۶۶ ساله را داشتیم، ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که آمار فوتی‌های کرونا به حداقل برسد چرا که سال گذشته در همین ایام سابقه فوت چهار بیمار کرونایی را در یک شب داشتیم و امیدواریم آمار سال گذشته تکرار نشود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان نایین درباره وضعیت واکسیناسیون گفت:
در گروه‌های هدف شامل افراد ۱۲ سال به بالا
دریافت هر دوز واکسن ۶۴%.
نوبت اول واکسن ۷۵/۶%.
دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نزدیک به ۸۳%،
شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر مانند انارک و بافران ۸۴/۴۶%،
در مناطق روستایی ۸۸/۴۱%.
(۲۰:۵۱-۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۷۹۸۲۴۳۶)

 


واکسیناسیون انجام شده است.