شهروندان صرفه جویی کنند تا به مشکل برنخوریم

1725196_897 هر یک درجه ای که دمای هوا بالا می رود ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه مصرف آب اضافه می‌شود
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، گفت: ما الان در وضعیتی قرار داریم که میزان مصرف ما حدود ۳.۲ تا ۴.۳ متر مکعب بیشتر از تولید است و در روزهای گرم سال هر ثانیه چهار هزار و ۶۰۰ لیتر کمبود آب داریم، پس در نتیجه ما آب را قطع نکردیم آبی نیست که شهروندان مصرف بکنند.  

مهرداد خرسندی در گفت و گو با صاحب نیوز؛ اظهار کرد: اگر در بعضی از مناطق قطعی آب داشتیم دلیل دارد، اما در برنامه ما قطعی آب و جیره بندی وجود ندارد و قطعاً با وجود این کمبودها شبکه خودجوش خالی می شود، در صورت خالی شدن شبکه ها افت فشار پیدا می کنند و مناطقی از شهر دچار بی آبی می شود، پس در نتیجه ما آب را قطع نکردیم آبی نیست که شهروندان مصرف بکنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، افزود: شهروندان باید صرفه‌جویی و مدیریت شبکه را انجام دهند اما کاری که ما در این خصوص انجام داده‌ایم، اجرای طرح های تله متری و تله کنترل و عدالت در توزیع آب بوده است. مناطق مختلف استان ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستایی هستند که از سامانه اول اصفهان بزرگ  استفاده می کنند و ما سعی داریم فشار آن ها را متعادل بکنیم و الان همه تقریباً یک فشار دارند، ما با نصب شیرهای فشارشکن و برنامه های تله  متری سعی کردیم عدالت برقرار شود و با این وجود دیگر نمی توان گفت در کدام مناطق فشار آب زیاد است و در کدام مناطق فشار آب کم است.

وی ابراز داشت: الان از اردستان تا جرقویه و از باغ بهادران تا انارک از سامانه آب اصفهان بزرگ استفاده می‌شود، تمامی مصارف تحت مدیریت شبکه هستند و این یک کار بزرگ است، ضمن اینکه ما در طول یک دهه گذشته شبکه های فرسوده را بازسازی کرد در گذشته در رفته شبکه بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده اما الان ۱۶ درصد است و اصفهان کمترین هدر رفت آب را در ایران دارد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، بیان کرد: هر یک درجه ای که دمای هوا بالا می رود بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر در ثانیه مصرف آب اضافه می‌شود و اکنون می بینیم که ۳۲۰۰ تا ۴۳۰۰ لیتر  کمبود آب داریم، بهترین راه این ‌است که  شهروندان مدیریت مصرف داشته باشند و از نصب پمپ های مستقیم در شبکه خودداری کنند، تا در نهایت سامانه دوم شرکت آب منطقه‌ای هرچه سریعتر وارد مدار کار بشود تا بخشی از مشکلات ما را حل کند.

وی عنوان کرد: بخشی دیگر از اقدامات ما فرهنگ سازی و آموزش و تبلیغات در فضاهای مختلف بوده است و در گذشته سالانه  ۲۰ هزار دانش‌آموز از برنامه‌های ما استفاده می‌کردند.
(تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - پنجشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۷)