تکمیل جاده طریق‌الرضا در اولویت پروژه‌های راهسازی استان اصفهان 

بهزاد شاهسوندی- اصفهانمعاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تکمیل جاده طریق‌الرضا یکی از پروژه های اولویت دار این اداره کل است بیان داشت: اکثر جاده‌های برون استانی اصفهان به چهارخطه تبدیل شده است.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ اظهار داشت: در استان اصفهان اکثر جاده‌های برون استانی بصورت چهارخطه بوده و دو سه مورد باقیمانده نیز دارای قرارداد و پیمانکار منتخب است که در صورت رفع مشکلات اعتباری با سرعت بیشتری انجام می‌شود.  

وی با اشاره به هزینه بر و زمان‌بر بودن ساخت راه اذعان داشت: هزینه ساخت راه بسیار بالا بوده و هر چه از مرکز استان فاصله بگیرد هزینه‌ها به مراتب بالاتر می‌رود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص جاده‌هایی که در سنوات گذشته احداث شده و دیگر کیفیت خود را به دلایل مختلف از دست داده‌اند توضیح داد: زمانی که برای ساخت راه، طراحی انجام می‌پذیرد عمر مفید آن در نظر گرفته می‌شود معمولا جاده‌ها پس از گذشت عمر مفید به ترمیم‌هایی احتیاج دارند که مبحث ترمیم جاده‌ها در حوزه اختیارات راه وشهرسازی نیست.  

وی با بیان اینکه مبحث نگهداری راه در حیطه اختیارات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است ادامه داد: هنگامی که آسفالت جاده‌ای از بین می‌رود علاوه بر روکش آسفالت به لکه گیری هم نیاز دارد و این هزینه‌ ترمیم را دو چندان می‌کند.  

شاهسوندی در خصوص وضعیت محور نایین انارک خور طبس بیان داشت: این محور از نایین تا پایان حوزه استحفاظی استان اصفهان ۲۵۳ کیلومتر است که ۱۴۲ کیلومتر آن به صورت چهارخطه انجام و به بهره‌برداری رسیده است.  

وی گفت: در حال حاضر ۳۰ کیلومتر دیگر از این مسیر تا سه راهی چوپانان در دست اجرا بوده و برای مابقی مسیر نیز مکاتبات لازم جهت انجام مطالعات بعمل آمده است. معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این پروژه یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است که در صورت رفع مشکلات اعتباری آن و تکمیل ۳۰ کیلومتری که در دست اجرا قرارداد بخش عمده مسیر طریق‌الرضا که معمولا مسیر منتخب زائرین مشهد مقدس است تکمیل می‌شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در همین محور مسیر دیگری از اردکان یزد به سمت چوپانان- پلیس‌راه جندق و دامغان به طول ۱۸۰ کیلومتر وجود دارد که مطالعات آن در حال انجام است.
(۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳)