معاون استاندار اصفهان: صنایع منابع مالی خود را داخل استان متمرکز کنند

معاون استاندار اصفهان: صنایع منابع مالی خود را داخل استان متمرکز کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: انتظار ما از واحدهای صنعتی بویژه صنایع بزرگ استان این است که منابع مالی خود را داخل استان متمرکز کنند تا بانک ها بتوانند با دست بازتری این منابع را در اختیار آنها و دیگر واحدها قرار دهند.

امیر رضا نقش روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پرداخت تسهیلات وابسته به منابع بانک هاست، افزود: به همین دلیل اگر منابع مالی واحدهای صنعتی در داخل استان متمرکز شود، منابع بانکی نیز افزایش می یابد و پرداخت تسهیلات توسط بانک ها روان تر و سریع تر انجام می شود.

وی با بیان اینکه ما از واحدهای صنعتی و شرکت ها با توجه به اشتغالی که ایجاد می کنند انتظار داریم که منابع مالی آنها نیز داخل استان متمرکز باشد، تاکید کرد: فعالان اقتصادی این موضوع را قطعی بدانند که اگر این اقدام را انجام دهند ما نیز بهتر می توانیم از همین شرکت ها و سایر واحدهای اقتصادی حمایت بیشتری کنیم تا بتوانند تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: این انتظار به طور جدی از صنایع بویژه واحدهای صنعتی بزرگ استان اصفهان وجود دارد و در جلسه های متعدد به آنها منتقل شده است.

نقش گفت: در ۹ ماه گذشته در قالب تسهیلات رونق تولید که جزو تسهیلات تکلیفی بانک‌ها برای تولید و اشتغال است و از منابع داخلی بانک ها تامین می شود و همچنین از  محل تسهیلات تبصره های ۱۸ و ۱۶ که تسهیلات با سود یارانه ای است، نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده است.

وی با تاکید بر اینکه بانک های استان ملزم شدند که این تسهیلات را به سرعت پرداخت کنند، افزود: تا کنون درصد بالایی از آن یعنی بیش از ۶۰ درصد از تسهیلات مصوب، محقق و پرداخت شده و سایر آنها نیز در شرف پرداخت است.

وی ادامه داد: بخشی از این تسهیلات وارد فرایند تولید واحدهایی که پروانه تاسیس دارند می شود و به بهره برداری می رسند و بخشی نیز که سرمایه در گردش است به واحدهای تولیدی برای حفظ اشتغال موجود کمک می کند بنابراین پرداخت این تسهیلات تاثیر بسزایی در بخش اشتغال استان خواهد داشت و بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه را حل می کند.

نقش با بیان اینکه بانک ها همراهی خوبی در زمینه پرداخت تسهیلات دارند، تصریح کرد: تعداد پرونده های ستاد تسهیلات بانکی به روز شده است و اگر موردی وجود داشته باشد پیگیری و حل می کنیم.

وی همچنین درباره حمایت از واحدهای فراوری محصولات معدنی در شرق اصفهان، اظهار داشت: در شرق استان بویژه خور و بیابانک، انارک و جندق منابع سرشار معدنی داریم اما در زمان حاضر عمده محصولات آنها بصورت خام فروشی عرضه می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر حمایت استانداری از بحث های فراوری بویژه از معادن سنگ، افزود: ما این موضوع را بعنوان یکی از بحث های توسعه ای استان در نظر گرفتیم و  از واحدهای سنگبری نوین که الزامات محیط زیست را رعایت می کنند، کم آب بر باشند و از چرخه بازگردانی آب استفاده کنند حمایت می کنیم.

استان اصفهان با حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی و ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی، ۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

(۱۸ مرداد ۱۴۰۱،‏ ۱۴:۱۱ - کد خبر: 84848303)