فاز چهارم جاده طریق‌الرضا در مرحله انتخاب پیمانکار

 اختصاص بیش از ۴۵ هزار متر مربع زمین برای طرح اقدام ملی مسک نائین و انارک 

مظفر اسلامی رییس نایین اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین با بیان اینکه ۷۵ کیلومتر از جاده طریق الرضا تا کنون به بهره‌بردای رسیده است گفت: به جز محور «نائین- انارک-خور-طبس» موسوم به جاده طریق‌الرضا، که ۲۵۶ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان اصفهان قراردارد تمامی راههای اصلی منتهی به شهر نائین به‌صورت چهارخطه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، مظفر اسلامی با اشاره به وضعیت راه‌های این شهرستان اظهار کرد: شهرستان نائین با دارا بودن ۲۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۶۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۱۰ کیلومتر راه فرعی و ۷۱۰ کیلومتر راه روستایی یکی از بزرگترین حوزه‌های راه استان محسوب می‌شود.  

وی افزود: به جز محور «نائین- انارک-خور-طبس» موسوم به جاده طریق الرضا، که ۲۵۶ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان اصفهان قراردارد تمامی راه‌های اصلی منتهی به شهرنائین به‌صورت چهارخطه است.   

بهره برداری از ۷۵ کیلومتر جاده طریق الرضا 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین با بیان اینکه طرح بزرگ و ملی جاده طريق‌الرضا، مسير بين اصفهان و خراسان‌رضوی را به  بزرگراه دوبانده تبدیل می کند عنوان کرد: تکمیل این جاده موجب افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ‌به‌رخ می‌شود.    

وی افزود: این پروژه از سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن از سمت نائین آغاز شده و تا کنون سه فاز آن به طول ۷۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۰۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.    

اسلامی بیان داشت: فاز چهارم جاده طریق الرضا که در مسیر مشجری تا سه راهی چوپانان و به طول ۲۹ کیلومتر است به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان تامین‌اعتبار شده و در مرحله انجام مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد تا عملیات اجرایی آن به‌صورت بتن غلطکی–آسفالتی شروع شود.  

تکمیل پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی مسکن مهر نائین  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین در خصوص وضعیت پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی مسکن مهر نائین تشریح کرد: این پروژه ملی، درکمربندی قدیم نائین واقع شده که به منظور جداسازی ترافیک شهری از تردد بین شهری و غنی‌سازی تردد خودروها، عملیات اجرایی آن در اسفندماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد.  
 
وی افزود: تقاطع غیرهمسطح ورودی مسکن مهر نائین که به‌صورت دو دستگاه پل با دو دهانه ۱۴ متری عملیاتی شده دارای ديوار سازي بتنی با ارتفاع متوسط ۲.۵متر و ارتفاع فنداسيون ۱متر، به طول ۲۰۰متر به لحاظ محدوديت‌های طرح با ساختمانهای احداث شده طراحی و اجرا شده است.  

اسلامی با بیان اینکه زیرگذر این پروژه راهسازی به طول ۹۰۰ متر و عرض ۲۲ متر بوده اذعان داشت: در این پروژه ۲۵۰متر طول میدان روگذر، ۹۵۰مترطول لاین E1، ۴۸۰  مترطول لاین E۲ و ۶۷۰ مترطول لاین E۳ است.  

وی اعتبار هزینه شده برای پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی مسکن مهر نائین را با احتساب حق طلب پیمانکار مبلغ ۱۷۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: احجام به کار رفته در این پروژه شامل ۹۰هزارمترمکعب خاكبرداری، ۱۹هزارمترمکعب خاكريزی، چهار هزار و ۲۰۰ مترمکعب زیراساس، سه هزار و ۹۰۰ مترمکعب اساس بوده و اجرای دو لايه آسفالت گرم به ضخامت ۱۲سانتی‌متر نیز عملیاتی شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین بیان داشت: آماده‌سازی و اجرای روکش آسفالت پروژه ایثارگران و معلولان سایت مسکن‌مهر این شهرستان با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان تکمیل شد.  وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و ساختمان این شهرستان اذعان داشت: زمین مسکونی در شهرهای نائین و انارک به ترتیب به میزان تقریبی ۳۷ هزار متر مربع و هشت هزار و ۱۰۰ متر مربع برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واگذار شد. همچنین مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان به شهرداری نایین برای بهسازی بافت فرسوده محله محمدیه تخصیص داده شد.  

اسلامی با بیان اینکه  در سال گذشته با پشتیانی و سیاست گذاری معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تعداد پنج پلاک مسکونی به ۱۰ خانوار معظم شهدا واگذار شده است عنوان کرد: تعداد ۲۰ پلاک و واحد مسکونی (موضوع قرارداد واگذاری سنوات قبل) نیز انتقال قطعی شد.  

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰هزار متر مربع از اراضی حریم شهر نائین وانارک تحصیل شد و در راستای اجرای قانون حدنگار تعداد ۵۶ فقره اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ تبدیل شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین در پایان گفت: انعقاد قرارداد طرح‌های تفصیلی شهرهای نائین، انارک و بافران،  پاسخ به ۲۱۰ مورد استعلامات دریافتی از مراجع مختلف و شرکت در جلسات کمیته کارشناسی کمیسیون ماده ۵ و کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و اعلام نظر پیرامون تقاضاها دریافتی از جمله اقدامات این شهرستان در حوزه شهرسازی و معماری است.