۷۸ هزار اصفهانی در طرح مسکن ملی ثبت نام کردند

78 هزار اصفهانی در طرح مسکن ملی ثبت نام کردندگروه استان‌ها- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان این که سهم اصفهان از مسکن ملی ۱۸ درصد بوده گفت: ۷۸ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که ۱۴ هزار نفر از متقاضیان حائز شرایط بودند.

علیرضا قاری‌قرآن در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن در اصفهان اظهار داشت: طرح بزرگ و ملی تولید مسکن با هدف ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کل کشور اجرا می‌شود که سهم استان اصفهان حدود 18 درصد و شامل ساخت 70 هزار و 780 واحد تعیین شد.

وی افزود: از این میزان مسکن 41 هزار و 500 واحد در سه شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی و 29 هزار و 280 واحد در دیگر شهرهای استان احداث می‌شود که در قالب 7 سر فصل ابلاغی از طرف وزارت راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در 3 مرحله انجام پذیرفته است گفت: متقاضیان در این مراحل با دارا بودن شرایط لازم موفق به ثبت‌نام شدند.

وی با اشاره به مرحله نخست ثبت‌نام طرح مسکن ملی که در آذرماه 1398 در استان اصفهان انجام شد، بیان کرد: مرحله نخست ثبت‌نام با تعداد 25 هزار و 165 واحد در 59 شهر استان آغاز شد که متقاضیان توانستند 7 هزار و 165 واحد در شهرهای بیشتر و کمتر از 25 هزار  نفر ثبت‌نام کنند و 18 هزار واحد دیگر در سه شهر جدید مجلسی ، فولاد شهر و بهارستان ثبت‌نام شد.

قاری قرآن با اشاره به سازوکار جدید در مرحله دوم ثبت نام تصریح کرد: دومین مرحله از طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان که در اواسط اسفندماه 1398 با مکانیزم جدیدی همراه بود به گونه‌ای که علاوه بر ثبت‌نام در شهرهای جدید و شهرهای دارای ظرفیت، برای شهرهای کاشان، قمصر، جوشقان، نایین، انارک دوباره ظرفیت ایجاد شد.

وی ادامه داد: در این مرحله از طرح در شهرهای استان تعداد 33 هزار و 682  نفر در سایت مورد نظر تقاضای خود را ثبت کردند و پس از آن در 23 اسفندماه سال گذشته متقاضیان می‌توانستند در سه شهر جدید بهارستان، مجلسی و فولاد شهر نیز اقدام به ثبت‌نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره  به تعداد ثبت‌نام‌های سال گذشته در طرح اقدام ملی مسکن گفت: در مجموع بیش از 78 هزار نفر در استان اصفهان متقاضی استفاده از مزایای این طرح بودند. از این میزان تاکنون بیش از 14 هزار نفر حائز شرایط بوده و درخواست بالغ بر 12 هزار متقاضی در سطح استان اصفهان تایید نهایی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های لازم برای اضافه شدن زمین به 16 شهر دیگر استان گفت: این زمین‌ها با برنامه‌ریزی‌های لازم از طریق تغییر کاربری و با الحاق به محدوده وارد طرح شدند و از دی‌ماه سال جاری متقاضیان در این شهر‌ها اقدام به ثبت نام کردند.۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱