اجرای ۱۲هزار هکتار طرح منابع طبیعی دراصفهان نهضتی از تلاش و توسعه

اجرای ۱۲هزار هکتار طرح منابع طبیعی دراصفهان نهضتی از تلاش و توسعهاجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در ۱۲ هزار و ۳۰۵ هکتار عرصه ‌های طبیعی اصفهان در دولت دوازدهم علاوه بر جهش قابل توجه در توسعه و حفاظت این گنجینه‌های ارزشمند نقش موثری در کاهش انتشار ریزگردها و سیلابها و حفاظت از آب و خاک دارد.

به گزارش ایرنا، منابع طبیعی از جنگل‌ها، مراتع، دشت‌ و بیابان گرفته تا کوهستان‌ها و رودخانه‌ها همه و همه امانتی گرانبها در دست انسان‌ها هستند که ضمن حفاظت و جلوگیری از آنها باید برای استفاده بهینه و ماندگاری آنها تلاش کرد...

تخصیص ۱۰۵ میلیارد ریال برای بیابان‌زدایی 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره طرح‌های بیابان‌زدایی این خطه اظهارداشت: ۱۰۵ میلیارد ریال امسال برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در این استان اختصاص یافت که برای مقابله با کانون‌های گرد و غبار در قالب فعالیت‌هایی نظیر در راستای نهال کاری و کشت گیاهان مقاوم به خشکی، مالچ پاشی و مدیریت روان‌آب‌ها هزینه‌ می‌شود.

وی افزود: امسال ۹۰۰ هکتار نهال‌کاری در شهرستان‌های اصفهان، آران و بیدگل و انارک انجام خواهد شد همچنین آبیاری و مراقبت از ۲ هزار هکتار از جنگل‌های دست کاشت و یک هزار هکتار از روان آب‌ها در سال جاری انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته اقدامات ارزشمندی در زمینه نهال کاری و مالچ پاشی انجام شد و همچنان ادامه دارد، بیان کرد: سال گذشته به صورت ویژه ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در زمینه نهال کاری در یک هزار و ۴۸۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی استان در اصفهان، برخوار و نایین اختصاص یافت.
(۲ دی ۱۳۹۹،‏ ۶:۵۸ - کد خبر: 84144290)