چه؟ (بیست و پنجم تا سی و یکم تیرماه 1401)

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".  

چکیده رخدادها و گزیده دیدگاه ها و راهکارها از بیست و پنجم تا سی و یکم تیرماه 1401 در زیر آمده است. 
1- انارک نیوز: نصب نماد (کشاورزآبگیر) در میدان مرکزی  چوپانان.
- حسینی: باز خدا خیری به چوپانانی ها بده. هر وقت یاد اون المان که دستی با اون شکل و انارش می افتم اعصابم خرد می شه. کار گذاشتن اون ناجور بجز در قبرستان انارک در هیج جا توجیه نداره چون معتی اون شکل دست و انار داخلش به معنی از دست دادن هست و نه تقدیم کردن چیزی و ارج گذاشتن و گرانقدر شمردن چیزی. لطفا تا بیشتر آبرو ریزی نشده ورش دارند از وسط  (شهر)مون.
- ناشناس: ای کاش فکری به حال این نمادِ دست از مچ بریده شده با انارش در جلوی مسجد جامع انارک برمی داشتند. این نماد دست و انار نه تنها هیچ زیبایی به انارک نبخشیده که لطمه به زیبایی مناظر انارک زده و بومگردی را نیز تحت الشعاع قرار داده است.
- میرزائی: در خصوص المان دست و انار با توجه به نسبت دادن آن به شورای دوره قبل لازم دونستم به عرض برسانم بهیچ وجه این المان مورد تایید شورای قبل نبوده و اصلا در آن دوره طبق مصوبه شورا قرارشد در میدان سراب بعنوان میدان فرهیختگان انارک، المانهایی از چهره های  فرهیخته  و سرشناس ملی انارکی نصب گردد.
2- معدنچی: کمیته کارشناسی طرح تفصیلی شهر انارک با حضور مهندس خیابانی شهردار به همراه آقای علیرضا بقایی نیا نائب رییس شورای اسلامی شهر در کمیته طرح تفصیلی.
3- انارک نیوز: اولین همایش چهره‌های ماندگار فولاد مبارکه و معرفی آقای غلامرضا نوری (کیهان ژولیده انارکی) به عنوان چهره ماندگار ادبی صندوق بازنشستگی فولاد ایران در تهران سالن همایش های صدا و سیما.
4- انارک نیوز: جشن میلاد امام موسی کاظم (ع) با هنرنمایی گروه هنری آوای یاران نایین و مولودی خوانی در محل میدان مسجد جامع برگزار شد.
5- انارک نیوز: یادی هم از کسانی کنیم که دیگر در میان ما نیستند، آقایان رجبعلی اشرف و منصور زاهدی. همگی درگذشتگان یادشان به خیر و  خدا بیامرزدشان.