چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".

پیش از درج مطالب، موردی نظرم را جلب کرد که به یاد ضرب المثل "از ماست که بر ماست" افتادم. یکی از مشکلات انارک راه کنارگذر به مزارع و روستاها می باشد که ساخته و خراب می شود. به نظر می رسد توماری تهیه شده و به مراجع سیاسی ذیربط ارسال شده ولی برای پیگیری نامه شورای اسلامی شهر انارک را ندارد پس پاسخگو کیست؟ شورای شهر حذف شده یا مسئولیتی نپذیرفته است؟

دیدگاهها از شنبه 1 خرداد ماه 1400 تا آدینه 7 ام به شرح زیر می باشد:  
الف- چکیده خواستها و پیشنهادات
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن رعایت شود.
1- مشکل قدیمی جاده کنارگذر مزارع و روستاهای انارک
2- حفر چاه جدید در چوپانان
3- ناخشنودی از شرکت تعاونی روستایی انارک
4- خرابی گاه و بیگاه خودپرداز بانک ملی و نیاز به خودپردازی دیگر
5- ساعات جمع آوری زباله و نیاز به سطل زباله در سطح شهر
6- تخریب قناتها بر اثر جاری شدن سیل
7- نامزدهای احتمالی شورای اسلامی شهر انارک و انتظارات
8- سم پاشی برای از بین بردن حشرات مزاحم چه شد؟

ب- در آغاز به خبر و گزیده دیدگاه ها و راهکارها  می پردازیم:
1- انارک نیوز (مطلبی نیا): به گزارش راهدارخانه انارک با تلاش عوامل راهداری شهرستان نایین و راهدارخانه انارک مسیر روستایی کنار گذر گردنه زنجیر گاه که بر اثر سیل تخریب شده بود به طور موقت مرمت و بازگشایی شد.
- خانم زاهد: دستشان درد نکند ولی کار اساسی باید صورت گیرد. این مرمتها آب در هاون کوفتن است.
- آقای کافی: کجای این جاده اصولی هست؟ باز بارون میاد سیل میاد همین آشه و همین کاسه. این زحمات و هزینه ها هدر میره.  باید برای این جاده که ترانزیت هم هست فکر دیگه ای کرد احداث باند دوم بموازات جاده لاریون و حدف گرده زنجیرگاه  اصولی ترین راه هست.
2- شورا و دهیاری چوپانان: پیرو جلسه مورخ  21فروردین 1400، دهیاری با ریاست محترم آب و فاضلاب شهرستان نایین در چوپانان مبنی بر بررسی مشکلات روستا در حوزه آب؛ مکانی درجهت حفر چاه جدید جانمایی شد.
3- آقای مهدوی: رفتم از شرکت روستایی با کارت ملی روغن بگیرم کارت ملی قدیم داشتم و بعد از اینکه روغن را گرفتم ازطرف یکی ازاعضا گفتن کارت ملی شما اعتبار ندارد! از کجا به شرکت اعلام شده که کارت ملی قدیم اعتبار ندارد؟ خواهشمند است پیگیری شود.
4- آقای صمدی: خود پرداز بانک ملی از عصر تا صبح روز بعد که بانک شروع بکار کند، خراب است در انارک نیوز منعکس نمایید.
- ژولیده: در شرایطی که گردش ریالی برای بانک ما مهم هست  متاسفانه این قابل توجیه نیست. مسئولین  محترم انارک فکر دستگاه کمکی باشید. خصوصا در ورودی شهر که مسافرین  نیاز دارند به خدمات بانکی.
- ناشناس: کارت خوان در خود بافت قدیم و ابتدای شهرک هم لازمه اگه امکانش فراهم بشه من می توانم در بافت قدیم و شهرک مکانش را در اختیار بانک بگذارم.
5- رویدادهای انارک: زمان جمع آوری زباله در سطح شهر انارک روز های شنبه، دوشنبه، چهارشنبه ساعت ۷ صبح می باشد. از بیرون گذاشتن زباله در غیر از ساعت و روز های اعلام شده خودداری نمایید.
- ناشناس: آخه ساعت ۷ صبح  بنظرتون زمان مناسبیه برای اینکار؟ اغلب مردم، شب قبل مجبورن زباله ها را بیرون بذارن که مورد تهاجم سگ و گربه ها قرار می گیره و خیابون ها کثیف می شود. بنظرم یک تجدید نظری بشه بهتره. كوه درانجير را كه تراشيدن و تبديل به آسفالت كردن و فروختن، اينهمه فلزات و سنگ ساختماني داره به اسم معادن حوزه انارك استخراج مي شه و حق انارك و اناركي در بهترين حالت اگه لطف بكنن كارگري تو معادن با حداقل حقوقه پس اين معادن براي انارك چه سودي داره؟ فقط اسمش مونده كه انارك نگين معادن ايران!!! بعنوان مثال ٥٠تا سطل آشغال فلزي چقدر قيمت داره كه بين اين تعداد معدن تقسيم بشه؟ يا جاده كنارگذر مزارع انارك اصولي ساخته بشه؟ يا بنا به صلاحديد شهرداري و شورا جاي ديگه ايي از شهر خرج بشه؟
- آقای کافی: با توجه به اینکه تابستونه و اول صبح هوا خنکتر هست نیروهای خدمات شهری تو اون زمان انرژی بیشتر دارد.
- آقای حسینی: برمی گردیم به روزهایی که کنار نانوایی قدیمی سطل زباله بود و مردم زباله هاشون رو اونجا می ریختند. توصیه می کنم اون ساعت تغییر کنه و زمانی باشه که مردم بیدار و هشیار هستند مثلا بعد از رسیدن اتوبوس نخلکیها به منزل یا شبها ساعت 9. چند مکان ((سطل زباله)) که به همه نزدیک باشه و افراد مسن انارک هم بتوانند زباله هاشون رو به اونجا برسونند مشخص بشه.
6- چوپانانِ آباد: جمعی از کشاورزان و مالکان دشت چوپانان و حجت آباد جهت پیگیری وضعیت قنات چوپانان در محل دهیاری و دفتر شورای اسلامی روستا گردهم آمدند. کشاورزان خواستار رسیدگی و پیگیری هرچه سریعتر احیای قنات چوپانان و حجت آباد شدند. این تجمع نهایتاً منجر به نشست و تبادل نظر گردید.
7- آقای شهرابی: ڪــســی مــیـ ـدونــه ڪــانــدیــدای شــواری شــهر انــارک ڪــیــا هســتــن؟
- آقای کافی: آقایان محمدعلی نعمتی، محسن اناری، حامد اناری،  غلامرضا جلیلی، علیرضا بقایی نیا، مظفری، ابراهیم زاهد و خانم ها اسماعیل زاده و شیری. امیدوارم یکی از اولویت اصلی آنها اقدام در مورد جاده انارک به مزارع و مراتع باشد.
- حسینی: به عملکرد گذشته دوستان توجه داشته باشند که اون عزیز با مردم دور و کنارش چجور بوده آیا خادم بوده یا برای استفاده شخصی و دارا بودن قدرت هست که اومده. کسی که برای شهرمون وقت بگذاره و کار بکنه رو انتخاب کنید.
8- ناشناس: قرار بود برا پشه ها سم پاشی انجام بشه آیا انجام شد؟ خیلی پشه ها زیاد شدن. مگس هم خیلی هست.

پ- در پایان به  "شکوفه های امید" و پاسخ کارگزاران می پردازیم و از آقایان محمدعلی نعمتی رییس شورای شهر انارک و مهران مطلبی نیا برای پاسخگویی سپاسگزاریم.
4- آقای نعمتی: از اصفهان اومدن یک قطعه ازش عوض کردن که درست شده.
1- آقای مطلبی نیا: در مورد جاده آقای تقوی توماری نوشته شده و به امضا شهروندان انارکی رسیده و یک نسخه به نماینده، فرمانداری و استانداری ارجاع داده شده امیدواریم جواب مثبت بده.

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.