چه باید کرد؟

انارک نیوز – "ای مدیر، من آنچه شرط پیام رسانی است با تو می گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه رنجش".
دیدگاهها از شنبه 18 ارذیبهشت ماه 1400 تا آدینه 24 ام به شرح زیر می باشد:  

الف- چکیده خواستها و پیشنهادات
هشدار: برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی به خصوص شستشوی کامل دستها با آب و صابون و دست نزدن به صورت، استفاده از ماسک و کمترین تماس با دیگران و رعایت فاصله ایمن رعایت شود.
1- تخریب قناتها بر اثر جاری شدن سیل
2- مشکل قدیمی جاده کنارگذر گردنه زنجیرگاه 
3- گشایش در واگذاری زمین انارک به سازمان انرژی اتمی
4- ساماندهی سگهای سرگردان انارک
5- شورای اسلامی شهر انارک و سمت های آنان
6- طرح واکسناسیون گروه سنی 75 سال به بالا
7- مرغ کیلویی چند در شرکت تعاونی روستایی انارک
8- اصلاح شبکه آب روستای چوپانان
9- مشکل قدیمی قصابی انارک

ب- در آغاز به خبر و گزیده دیدگاه ها و راهکارها  می پردازیم:
1- انارک نیوز: باتوجه به سیلابهای اخیر اغلب قناتهای روستاهای بخش انارک دچار قطعی آب گردیده که باهمیاری تعدادی از مالکین و تعدادی کارگر جهت رفع مشکل تاکنون موفق به باز شدن مسیر آب نگردیده اند طی مکاتبات شورای اسلامی بخش  و شورای اسلامی شهر و بخشدار انارک مکاتباتی انجام گردیده که امیداست باهمکاری مسئولین رفع این معضل گردد.

- شورا و دهیاری چوپانان: حضور بخشدار محترم انارک در چوپانان و بازدید از روند بازسازی لایروبی قنات چوپانان و حجت آباد به همراه مهندس مرتضوی کارشناس جهاد کشاورزی و آقای حاج اصغر رفیع نماینده مالکان چوپانان. امیدواریم با پیگیریهای انجام شده هرچه سریعتر بصورت موقت و با لوله گذاری آب در قنات جاری شود.

2- انارک نیوز: عملیات اجرایی بازسازی محور ‌کنارگذر انارک به روستاهای اطراف که اردیبهشت ماه امسال بر اثر سیل و طغیان رودخانه ها آسیب دیده بود از روز یکشنبه توسط نیروهای راهداری نایین و راهدارخانه انارک آغاز شد.

- ناشناس: بخاطر بسته بودن کنارگذر زنجیرگاه برای بازدید روزانه باید ۸۰ کیلومتر طی کنند.
- آقای رمضانی: با توجه به تخریب و بریدگی های خیلی زیاد در اثر بارندگی و جاری شدن سیل اخیر و در کنار رودخانه قرار گرفتن این جاده که هر آن که بارندگی شود ممکن است سیل آن را تخریب کند و دیگر ریزش کوه در محل گردنه و پیچهای تند پایین و کم عرض بودن جاده در فصول اوایل بهار و پاییز و زمستان تردد وسایل نقلیه با مشکل مواجه می شود و نگهداری   و پشتیبانی از این مسیر به خوبی انجام نمی گرفت و همیشه قسمتی که یعنی آسفالت بود پر چاله هایی و قسمتی که خاکی می باشد از موج و بریدگی نگو. عبور از این جاده روستایی استرس و کمردرد و خطراتی برای افراد و خرابی و استهلاک خودروها را دارد و اهالی روستایی و انارکی اصلا دل خوشی به این جاده ندارند و به اجبار از جاده کنارگذر عبور می‌کنند و باید مسئولان فکر اساسی بکنند برای دسترسی مناسب وسریع و ایمن برای روستایی زحمت کش وکلیه افراد عبوری.
3- رویدادهای انارک: طرح درخواست شهرداری انارک مبنی بر تغییر کاربری اراضی فضای سبز به اداری واقع در شهرک کوی ناروسینه و واگذاری به سازمان انرژی اتمی (انارک) از سوی شهرداری در دستور کار کمیته کار قرار گرفت و پس از موافقت به کمیته ماده پنج استانداری جهت تایید نهایی ارسال و به تصویب خواهد رسید. امید است با تصویب و واگذاری این اراضی به سازمان انرژی اتمی (انارک) تحولات مثبتی در زمینه عمران و آبادانی  شهر و منطقه در پی داشته باشد. ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
4- ناشناس: شهرداری یک فکری بکنه و سگ ها را زنده گیری کنه و به محل نگهداری سگها بفرستن.
5- انارک نیوز: پس از استعفای آقایان محمد پاکروان و حسین شفیعی از شورای شهر انارک، ۱۵ اردیبهشت ماه، جلسه شورای اسلامی شهر انارک برای تعیین هیئت رییسه برگزار شد و در این جلسه آقایان محمدعلی نعمتی انارکی با اکثریت آرا به عنوان رییس شورا و حامد اناری به عنوان نایب رییس شورا انتخاب شدند. همچنین آقایان بقایی، فرزین میرزایی و مهدی ترابی دیگر اعضا می باشند.
6- انارک نیوز: طرح واکسناسیون گروه  سنی ۷۵ سال به بالا با واکسن چینی سیتو فارم امروز در مرکز جامع سلامت شهری انارک انجام شد. ۱۴۰۰.۲.۲۷
7- ناشناس: سلام میشه بگید قیمت مرغ سهمیه ای انارک چند بود؟ جالبه مرغ آزاد الان نایین ۲۶۰۰۰ هست و سهمیه ای ۲۴۵۰۰ قیمت های شرکت تعاونی انارک همیشه حرف داشته. خیلی جالبه بعد اسمشا میزارن سهمیه ای و تو صف ایستادن مرغ. مرغ آزاد در انارک چند روز پیش 27200.
- آقای حسینی: فیلم و عکس از قیمت ارزونتر تهیه کنید و در اون فیلم مثلا بفرمایید: امروز 1400/02/28  تابلو قیمت مرغ در فلان تعاونی یا فروشگاه فلان مبلغ نوشته. در تعاونی انارک در همین اگهی زده 27500 خواهشمندم مسئولین محترم رسیدگی کنند. بعد اون فیلم رو برای شورا و مسئولین محترم مثل شهردار و  همکارهاشون فوروارد کنید و منتظر پاسخ باشید. چون اون فیلم شما روش تاریخ ذکر شده و زمان ارسال پیام شما، هم کانال می زنه قابل پیگیری خواهد بود.
8- چوپانانِ آباد: اصلاح شبکه آب روستای چوپانان جهت آبرسانی به مناطق بالادست روستا در مواقع مورد نیاز انجام شد.
9- آقای کافی: همشهریان ساکن انارک از نبود یک مغازه قصابی گلایه دارند. گوشت گرم روزانه در دسترس نیست. تمام مغازه های خدماتی تو انارک هست بجز دریغ از یک مغازه قصابی. راه چاره چیست؟ آقای ابراهیم رستگار هر هفته پنجشنبه تا ظهر گوشت داره اونم از جندق میاره دستش درد نکنه اما جای تاسف داره برا انارک که بگیم یک شهر‌‌ هست با نبود مغازه قصابی. نظر شما همشهری گرامی برای حل این مشکل چیست؟

کلیه اخبار، پیشنهادات و دیدگاهها همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود و نوشته بین ((  )) در بالا از انارک نیوز می باشد.