اخبار‌ تکمیلی هفته

انارک نیوز - اخبار تکمیلی و گزیده کوتاه نظرات، انتقادات و پیشنهادها در مورد انارک در هفته جاری از شنبه پانزدهم تیرماه 98 تا امروز بیست ویکم به شرح زیر می باشد. قابل ذکر است که در صورت دریافت هرگونه خبر، نتایج جلسات، تصمیم های گرفته شده و پاسخ مسئولین به اطلاع همشهریان عزیز رسانده می شود

الف- در آغاز به اخبار می پردازیم:
1- شهرداری انارک‌ آماده استقبال از خیرین در امر عمران و آبادانی شهر می باشد. در این هفته نصب آبسردکن خیرین در پارک شهدا انجام شد. 
2- مراسم ویژه دهه کرامت با حضور آقایان تاجمیری بخشدار، سبحانی نسب شهردار انارک، اعضای شورای اسلامی و مردم ولایمتمدار انارک در مسجد جامع برگزار شد.

ب - اینک بخش تلخ "گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است" که امیدواریم در آینده نزدیک قبل از "نوشدارو پس از مرگ سهراب" پاسخی داشته باشیم:
1- (علی محمدی زاده انارکی): به نظرمن اگر از سه راهی آتش نشانی تا قبرستان یک خیابان استاندارد ( با پیاده رو وسیع و مناسب ، جویبار و فضای سبز به اضافه چراغ برق وروشنایی کافی) به صورت بلوار احداث شود ، مزایای بسیاری خواهد داشت، علاوه برزیبایی، به گسترش و وسعت شهر افزوده خواهد شد. ازآنجایی که آن قسمت شهر محل عبور مسافرین و ماشینهای عبوری است این قست بیابانی محو شده و زیبایی آن نمود بیشتری خواهد داشت. مورد دیگر اینکه مردم انارک در ایام گوناگون بویژه پنجشنبه ها و اعیاد ازاین مسیرومحل بسیار استفاده می کنند، اکنون که به حالت فعلی است می بینیم افراد پیاده سرگردانند. مورد مهم دیگر آن مشخص نمودن محل قبرهاست که ناهمواریها و عدم ترتیب آن باعث بی نظمی واز بین رفتن بسیاری از زمینها در آنجا میگردد و باید چاره ای بهترانجام گیرد. قبرها همه در یک سطح، بین قبور موزائیک شده،قسمتهای خاکی شنهای درشت ریخته، جای باغچه و فضای سبز، ردیف و فاصله ی آن بصورت یکسان مشخص شود. دراین صورت یک فضای مناسب و تمیز ایجاد می شود.
اما مسئله ی اصلی راهکار، ایجاد بلوار و خیابان دوبانده به سمت قبرستان است که امیدواریم موردتوجه و نظر عزیزان قرار گیرد، چنانکه این مورد انجام پذیرد جدول بندی و محل پارکینگ و فضای سبز سمت آتش نشانی و روبروی آن حدودا سمت رستوران آقای قلیان و همچنین قسمت آلاچیق های کوه محمدشفیع و قسمت یادواره شهدای نیروی انتظامی، همه ی اینها بطور متصل ظاهر و زیبایی شهر را ندارد و بهتراست زیباسازی صورت پذیرد.
2- (شبانی): اگر تپه های اطراف ارامستان (تپه روبروی درب ورودی) شعار نویسی شود فکر کنم جالب باشد  مثل الله اکبر و ...
و اگر در وسط بلوارها تندیسی از حیات وحش انارک  نصب شود جلب توجه می کند یا نمادی از معدنکاری مثل تونل و واگن و ساختن نمادی از کوه و نوتل و تصویر یک انسان.
3- (شهناز): محل گذر انبوه گردشگران در داخل انارک، مسیر پله های حمام و کوه قلعه می باشد که جلوه اش را از دست داده و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

 

ج - در اینجا با عنوان "شکوفه های امید" به پاسخ کارگزاران می پردازیم.
این هفته تمامی پاسخ ها از آقای محمد پاکروان رئیس شورای اسلامی شهرمان انارک و عضو شورای اسلامی استان اصفهان می باشد و قابل ذکر است در همین هفته هم پاسخ هایی از ایشان در شکوفه های امید هفدهم تیرماه داشتیم:
1- (به آقای محمدزاده): بحث آرامستان در دستور کار قرار دارد. هم بحث دوبانده شدن و پیاده رو به طول حدود 600 متر و گذاشتن صندلی در پیاده رو و روشنایی که کارهایی هم صورت گرفته و از مصوبات آذر یا دی ماه سال گذشته ی شورا بوده و دایماً هم از شهردار گزارش کار خواسته ایم. لیکن در حال حاضر بعلت نبود در آمد و بودجه مکفی کار چندانی صورت نگرفته ولی به خواست خدا، حتماً به زودی انجام خواهد گرفت. حتی باید تا آرامستان درختکاری شود و بنده به شخصه بیان نمودم که این مسیر بالاخص در ایام تابستان و غروب پنج شنبه ها محلی است برای پیاده روی افراد که به زیارت اهل قبور می روند و باید فکری کرد. این بود که مصوب شده کارهایی که اعلام شد انجام دهند.
2- (به آقای شبانی): مطرح می شود. وردی شهر با توجه به کلکسیون معادن در انارک پیشنهاد شد به شهردار محترم در خصوص همان تونل و نصب چراغ بزرگ همان چراغ کاربیت و تندیس بیل و کلنگ که همه در حال بررسی است.
پیشنهاد جنابعالی و اخوی را در خصوص طاقچه های ابتدای خیابان فهمیده شخصاً پیگیری نمودم و کوزه هایی خریداری شد و انجام گرفت. ولی متأسفانه تو ایام عید کوزه ها را برده بودند. ولی همشهریان عزیز که نمی دانم کی بوده همت کرده و مجددا کوزه هایی گذاشتن. خدا خیرشان دهد. البته این قسمت هم نیاز به یک سری کار دارد هم نور پردازی هم گچبری ان شاءا... پیگیریم.
3- (رشیدی و دیگر دوستان): به لطف خدا و همت شهردار محترم جناب مهندس سبحانی نسب و جناب آقای جعفری امور مالی شهرداری پرداخت عوارض خودرو به صورت غیر حضوری انجام پذیرفت. دوستان می توانند به سایت شهرداری و شورا مراجعه نمایند.
4- کار تصفیه پساب فاضلاب استارت خورد و به زودی آن شاءا... شاهد اخبار خوبی خواهیم بود.
5- خبر دیگر راه اندازی واحد امانی شهرداری می باشد. واحد مربوطه در خصوص کارهایی از قبیل ترمیم ترانشه، بلوک فرش، رنگ آمیزی جداول و تابلوها، تعمیراتی و... با ارزش زیر یک میلیارد ریال را عهده دار می باشد که این کار توسط نیروهای خود شهرداری انجام می پذیرد و سبب تنزل بسیار زیاد هزینه ها در این قسمت و امور مربوطه می باشد. یعنی کم کردن هزینه ها در بحث عمرانی شهر. بازسازی و مرمت بسیاری از ترانشه ها انجام گردید.
واحد مزبور قبلا در شهرداری نبوده و تمام امور عمرانی از قبیل کارهایی که در بالا عنوان گردید توسط پیمانکاران انجام می گرفت که مسلماً هزینه بر بوده و شهرداری می باست متحمل مخارج بسیاری در این زمینه گردد. که به لطف خدا و همت شهردار محترم واحد مزبور راه اندازی و تحت امر ایشان کارهای عنوان شده انجام می پذیرد.
6- بالاخره فرهنگسرا ی دکتر طاهری مراحل پایانی مرمت و بازسازی را طی می نماید. عزیزان توجه فرمایند تمام امور بازسازی و مرمت فرهنگسرا به همت و تلاش پرسنل محترم و زحمتکش شهرداری انجام پذیرفته. جا دارد از تلاش جناب آقای ثابتی مسئول محترم خدمات شهری شهرداری و پرسنل مربوطه کمال تقدیر و تشکر را بنمایم.
7- سال گذشته اعلام گردید دوستان هر طرحی راجع به المان ورودی شهر دارند اعلام نمایند ولی متأسفانه تا جایی که حقیر خبردارم استقبالی نشد.

انارک نیوز اعلام می دارد کلیه اخبار و پیشنهادات همراه با تصاویر مربوطه در گروه تلگرامی "نارُسّینَه راهکار" موجود می باشد و در رابطه با آخرین بند سخنان آقای پاکروان اطلاعیه ای دریافت ننموده است.