آسیب شناسی و نظارت بر ساخت و ساز را باید جدی بگیریم

فرماندار شهرستان نایین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان با رویکرد آسیب شناسی زلزله : آسیب شناسی و نظارت بر ساخت و ساز را باید جدی بگیریم
فرماندار شهرستان نایین در این جلسه که به مناسبت ۵ دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله در محل فرمانداری برگزار گردید عنوان نمود :کشور ایران بر روی ۱۲۰ گسل واقع شده که بیش از ۸ گسل آن فعال می باشد.جمالی افزود شهرستان نایین بر روی ۳ گسل واقع شده که احتمال فعالیت آن می باشد. رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان نایین در ادامه خاطر نشان کرد شهرداران نایین ،بافران و انارک باید در این زمینه آمادگی داشته باشند و با استعلام در جهت شناسایی دقیق محل گسل ها در صدور پروانه های ساخت و ساز دقت نمایند و بعد از صدور پروانه بحث نظارت را جدی بگیرند چرا که با نظارت دقیق در ساخت و ساز ها اقدام به پیشگیری نموده ایم.جمالی در پایان عنوان نمود مهمترین اقدامات مسئولین اجرایی در اتفاقات اخیر تاکید بر آسیب شناسی و ورود به این موضوع بوده است.
میرزابیگی معاونت فرمانداری شهرستان نایین نیز با اشاره به وقوع زلزله بم عنوان نمود باید از این زلزله درس عبرت بگیریم و تجارب این زلزله ها را در آسیب شناسی و آمادگی در مقابله با حوادث احتمالی مشابه به کار بگیریم.وی افزود دستگاه های خدمات رسان باید با پرسنل خود نیز جلسات مدیریت بحران داشته باشند و کلیه پرسنل را توجیه کنند تا در زمان وقوع احتمالی زلزله آمادگی کامل را داشته باشند.
مهندس عسکری شهردار نایین نیز در این جلسه با اشاره به ایجاد دفتر نظام مهندسی در شهرستان نایین عنوان نمود بسیاری از بناها با نظارت دقیق و مضاعف و تاییدیه نهایی از چند مجموعه طی ۱۵ سال گذشته در شهرستان ساخته شده است. عسکری افزود سالن مدیریت بحران نیز در شهر نایین در مجاورت مسکن مهر ساخته شده که در محوطه آن پد بالگرد نیز ایجاد شده است.‌
لازم به ذکر است در ادامه جلسه عادل زاده رییس جمعیت هلال احمر نایین نیز به تشریح برنامه ها و ملزومات در مواجهه با زلزله در شهرستان پرداخت.
عربان رییس شورای شهرستان نایین نیز در بخشی از جلسه حضور مدیران در شهرستان را مهم دانست و بر آمادگی کامل در مواجهه با زلزله و دیگر حوادث غیر مترقبه تاکید نمود.  
(فرمانداری شهرستان نایین - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵)