مهمانسرای رباط انارک

انارک نیوز - این بنای زیبا توسط حاج محمد علی حاج حیدر انارکی از سنگ و خشت و آجر و به سبک چهار ایوانی در حدود 120 سال پیش ساخته شده است،که متاسفانه سنگ مرمرین شناسنامه آن در بهمن ماه 1378خورشیدی به سرقت رفته است. 10 سال بعد یعنی در سال 1387 خورشیدی به منظور حفظ این اثر تاریخی و پذیرایی از میهمانان و گردشگران كویر بازسازی شده و امكانات رفاهی برای اقامتی راحت و خاطره‌انگیز در اختیار دوستداران طبیعت و فرهنگ ایرانی قرار گرفت. 
این رباط (كاروانسرا) دارای 1600 متر زیربنا بوده و 16 اتاق با امكانات استراحت و طراحی سنتی و زیبا، سرویس های بهداشتی و حمام، دو دستگاه سوئیت مجهز، سالن موسیقی و غذاخوری می‌باشد. طراحی و دكوراسیون كلیه این مكانها با ذوق بی‌اندازه و با اتكا به فرهنگ و هنر و سنتهای ایرانی انجام گردیده است.
برنامه های مهمانسرا: مدیریت رباط انارك، جهت رفاه حال گردشگران و بهره افزونتر ایشان از سفری كویری برنامه هایی را تنظیم و ارائه می‌نماید.
نشانی : نائین، انارک، رباط انارک، تلفن رزرو:  03146202755 تا 56 ، دورنگار: 03146202757 و همراه 09124738779
خدمات : سیستم گرمایشی این اقامتگاه هیتر برقی است. اقامتگاه دارای پارکینگ رو باز با ظرفیت 20 خودرو می باشد. شهر دارای نانوایی ، پست بانک ، تعاونی و درمانگاه می باشد. سوئیت های اقامتگاه دارای سرویس بهداشتی فرنگی و حمام در داخل اتاق هستند ولی سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام برای بقیه اتاق ها عمومی و در خارج از اتاق قرار دارد.

مهمانسرای رباط انارکمهمانسرای رباط انارکمهمانسرای رباط انارکمهمانسرای رباط انارکمهمانسرای رباط انارک
خلاصه ای از (سیری در ایران)