شهرستان نایین به پیشواز نوروز رفت

نایین،اصفهان-ایرنا- ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی شهرستان نایین فعالیت خود را از سر گرفت.
محسن میزابیگی بخشدارمرکزی نایین شامگاه شنبه در اولین جلسه این ستاد با اشاره به اهمیت نوروز برای ایرانیان اظهار کرد: نوروز بزرگ ترین مراسم سنتی ما ایرانیان و یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوران ایران باستان است.
وی در ادامه با اشاره به تاکید دین وبزرگان دین اسلام به مسافرت اظهارکرد: سفر یکی از بحث هایی است که در فرهنگ ما ایرانی ها نهادینه شده است ودر دین ما نیز توصیه های زیادی به مسافرت وسیر وسیاحت شده است ودر واقع سفر برای جوامع امروز یک ضرورت والزام است .
وی تصریح کرد: نظافت و اصلاح مبلمان شهری، استقرار اکیپ های امداد و نجات، بهداشت و درمان و راهنمای مسافران در جاده های منتهی به شهرستان و مناطق شهری و روستاها از برنامه های پیش بینی شده کمیته های ستاد تسهیلات نوروزی امسال نایین خواهد بود.
وی افزود:همچنین مقرر شد دستگاه های اجرایی شهرستان حداکثر تا مورخ 15 اسفند 92 لیست کشیک دستگاه ذیربط به همراه مشخصات کامل وشماره های تماس اداره مربوطه و نفر کشیک را به فرمانداری ارسال کنند.
سال گذشته 150هزار نفر از بنا های تاریخی نایین دیدن کردند که18هزار نفر گردشگر خارجی از کشور های آلمان،ایتالیا وفرانسه در میان این گروه بودند.
شهرستان نایین یک هزار و 200 اثر تاریخی ثبت شده و 80 اثر ثبت شده دارد.
(کد خبر: 81487273 | تاریخ خبر: 12/11/1393 - 9:48)