گازرسانی به روش سی ان جی دراستان اصفهان

اجرای طرح گازرسانی به چهار شهر استان اصفهان به روش سی ان جی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسيما ٬ مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بيان این که قرار است 195 کيلومتر شبکه گذاری در چهار شهر خور٬ جندق٬ فرخی٬ انارک و دو روستای چاه ملک و چوپانان اجرا شود گفت: با بهره برداری از این طرح٬ ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان به 100درصد می رسد و اصفهان به استان سبز تبدیل خواهد شد.
سيدمصطفی علوی با اشاره به اینکه گاز رسانی از راه سی ان جی با توجه به هزینه کمتر در دستور کار است افزود: در گازرسانی با این روش ٬ اجرای خط انتقال و خط تغذیه نياز نيست. وی با بيان اینکه برای اجرای این طرح به 250 ميليارد ریال اعتبار نياز است افزود: با بهره برداری طرح گازرسانی٬ پنج هزار و 132 خانوار ساکن در این مناطق از مزایای گاز برخوردار می شوند. مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه اجرای خطوط انتقال و تغذیه به 404 کيلومتر لوله گذاری نياز داشت گفت: برای گازرسانی به این چهار شهر که در فاصله 230 کيلومتری از خط انتقال سراسری٬ قرار گرفته اند گازرسانی از راه اجرای خطوط انتقال با هزینه سرانه 336 ميليون ریال مقرون به صرفه نيست.
سيدمصطفی علوی افزود: در این روش ابتدا گاز در ایستگاه اصلی (مادر) توسط کمپرسور تا فشار 3600 پی اس آی (PSI (فشرده سازی و داخل مخازن مخصوص تزریق می شود و پس از آن توسط کاميون های مخصوص٬ حمل و به ایستگاه های مصرف منتقل می شود. در ایستگاه مصرف فشار گاز این مخزن به فشار 60 پی اس آی (PSI (کاهش داده شده و به شبکه تزریق می شود.
(دی ۱۹ :تاریخ ۱۴۵۶۱۶۲ :خبر کد)