بر ما چه می گذرد؟ (5)

عوضی
انارک نیوز - یه جک و جونوری هست که سریعاً نسلش در حال زیاد شدنه که اسمشا "پدیده" می ذارم تا دردسر نشه. اما در انارک نایاب یا کمیابه. راستش من که به صورت بومی در انارک ندیدمش.
از خصوصیات این پدیده یکیش اینه که دوست داره مثل خاک انداز خودش را جلو بندازه و نخود هر آشی بشه. حالا مهم نیست که موضوع به او ربطی داشته باشه یا نه، مثل کنه می مونه. چنان با حرارت ژست می گیره و حرف می زنه که انگار دوای هر درد بی درمونه. چنان امیدوارت می کنه که تموم جیک و پیکت را بگی و از هول حلیم بیفتی توی دیگ حلیم. اما وای به حالت اگه به این پدیده اعتماد کنی. روزگارت سیاه می شه.
تا از پیشت رفت انگار نه انگار که چی گفته و چی شنیدی! به ریشت می خنده و پهلوی یکی دیگه می ره و معرکه می گیره و دوباره آش همون آش و کاسه همون کاسه. توی بخت برگشته هم که به امید محبت اون نشسته ای باید سماق بمکی و بعدش به خواب خرگوشی فرو می ری. وقتی بیدار شی همه چیز را از کف داده ای.
این پدیده هر چی کمتر دور و برت بپلکه به نفعته. گول ظاهرشو نخور نه تنها ترا دوست نداره بلکه دشمن درجه یکت است. دعا کن یادش بره و کاری نکنه، پشت پا به تو نزنه و هلت نده تو چاه، کمک پیشکشش. پس اگه از دور دیدی داره طرفت می یاد، سریع روت را برگردون و یه جایی خودت را گم و گور کن یا از دستش فرار کن.
اصلاً بهتره مشکلت را برای خودت نگه داری و حداکثر دو سه نفر دور و برت بدونن تا به گوشش نرسه که اگه پاشو وسط گذاشت بیچاره ای. از من گفتن بود حالا خودت بهتر می دونی چه کنی؟ هوس دردسر داری بسم ا...، این گوی و این میدون.