آغاز گازرسانی به انارک

همزمان با سی و هشتمین بهار انقلاب؛ عملیات اجرایی گاز رسانی از طریق سی ان جی ( گاز طبیعی فشرده ) به دوشهر جندق و انارک
به گزارش روابط عمومی، عملیات اجرایی گاز رسانی از طریق 'سی ان جی ' ( گاز طبیعی فشرده ) به دوشهر جندق و انارک در شرق استان اصفهان روز یکشنبه همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرهای جندق و انارک آغاز شد.
سید مصطفی علوی ... مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین در خصوص پروژه گازرسانی به شهر انارک و بهره مندی بیش از 550 خانوار از این نعمت بیان داشت : در این پروژه 17 کیلومترشبکه پلی اتیلن و 700 انشعاب گازبا هزینه ای بالغ بر 22 میلیارد ریال و احداث یک ایستگاه مادر، 6 ایستگاه دختر، ایجاد مخازن، تهیه تریلر و کمپرسورهای حملCNG با هزینه ای بالغ بر 2000 میلیارد ریال انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان خورو بیابانک در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع گردیده اظهار کرد: عملیات انتقال گاز به این شهرها از طریق خط لوله صرفه اقتصادی نداشته لذا درحال حاضر به روش سی ان جی اجرایی می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، درباره اجرای این طرح توضیح داد: در این روش ابتدا گاز در ایستگاه اصلی (مادر) توسط کمپرسور تا فشار٣٦٠٠ پی اس آی (PSI) فشرده سازی و داخل مخازن مخصوص تزریق می شود و پس از آن توسط کامیونهای مخصوص، حمل و به ایستگاه های مصرف (دختر) منتقل می شود.
علوی ادامه داد: در ایستگاه دختر فشار گاز این مخزن به فشار ٦٠پی اس آی (PSI) کاهش می یابد و به شبکه تزریق می شود.
وی خاطر نشان ساخت، گازرسانی به این دو شهر استان در راستای افزایش ضریب نفوذ گاز در استان بوده که از طریق سی ان جی انجام می شود و براساس برنامه طی ٤٠٠ روز به بهره برداری خواهد رسید.
شایان ذکر است؛ این شرکت در حال حاضر سالانه حدود 20 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی توزیع می کند و از این نظر بالاترین میزان توزیع گاز در سطح کشور را به خود اختصاص داده است. هم اکنون 103 شهر، 1337 روستا و 99.5 درصد جمعیت استان اصفهان بالغ بر یک میلیون و 686 هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
(شرکت گاز استان اصفهان -  ۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۱۹:۰۸)