خشکسالی در کمين حيات وحش عباس آباد

معاون نظارت و پایش اداره کل محيط زیست حفاظت از محيط زیست استان اصفهان گفت: متاسفانه در تابستان سال جاری اصفهان با جمعيت قابل توجه نشخوارکنندگان کوچک در شرایط بحرانی خشکسالی قرار دارد و تهدید جدی در کمين حيات وحش اصفهان است.
سعيد یوسف پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان٬ با بيان اینکه ... پناهگاه حيات وحش عباس آباد نائين از متنوع ترین مناطق حفاظتی از لحاظ گونه در استان اصفهان محسوب می شوند٬ همچنين کلاته در خور و بيابانک و منطقه کوه بزرگی در نائين و خور دارای ظریف ترین گونه آهو یعنی جبير هستند. وی با اشاره به ... یوزپلنگ ایرانی (آسيایی) اشاره کرد و گفت: پروژه مشترک بين المللی برای حفاظت از یوز ایرانی در حال انجام است و به دليل روئيت یوزپلنگ در منطقه عباس آباد نائين استان اصفهان نيز در این پروژه حضور دارد.
یوسف پور به تنوع حيوانی عباس آباد نائين اشاره و اظهار کرد: در سال 92 از پلنگ ایرانی در این منطقه تصویربرداری و در سال جاری نيز فيلم تقریبا کاملی از این جانور در این منطقه گرفته شد که نشان از غنای و تنوع جانوری منطقه دارد. وی تاکيد کرد: متاسفانه از گربه سانان استان آمار دقيقی نداریم٬ اما با اجرای پروژه های فعلی در استان هم برای یوزپلنگ و هم پروژه رفتار شناسی و وضعيت زیستگاهی گربه شنی در عباس آباد می توانيم در آینده آماری از تعداد گربه سانان استان داشته باشيم.
این کارشناس محيط طبيعی اداره کل محيط زیست استان اصفهان با بيان اینکه در سال جاری اصفهان و مناطق حفاظت شده آن با چالش جدی خشکسالی مواجه شده است که تهدیدی جدی برای حيات وحش است٬ خاطرنشان کرد: اقداماتی برای مدیریت مناطق چهارگانه محيط زیست انجام شده است٬ اما نيازمند حمایت دستگاه های ذیربط هستيم و انتظار داریم که مردم اصفهان و تشکل های مردم نهاد نيز در اجرای برنامه ها به این اداره کل کمک کنند.
(کد خبر: 94052413331 ۱۴:۵۹ ­ ۱۳۹۴ مرداد ۲۴ شنبه)