رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت

آغاز بمباران شبانه جنگنده​ های نهاجا
هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو 24 و فانتوم در ادامه رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، اهداف از پیش تعیین شده را بمباران شبانه کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ در سومین مرحله از روز نخست هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو 24 و فانتوم ، با غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست به سمت اهداف از پیش تعیین شده ، بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) کردند. در این مرحله از رزمایش هواپیمای اف4،  با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده های مشابه کردند.
سخنگوی رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت گفت: در این مرحله از رزمایش، جنگنده بمب افکن های فانتوم، همزمان با اجرای ماموریت TOP COVER توسط هواپیماهای اف-14، به منظور نفوذ در عمق منطقه نبرد، از هواپیمای سوخت رسان در ارتفاع پست سوخت گیری هوایی کردند.
امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روز خوش افزود: همچنین سوختگیری شبانه هواپیمای سوخو24 به سوخو24 برای نخستین بار در ارتفاع پست با موفقیت انجام شد.
(کد خبر: ۱۸۷۷۵۲۱ / تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹)

در دومین روز از برگزاری رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت96؛ انهدام اهداف زمینی توسط جنگنده های فانتوم و سوخو 24 نیروی هوایی ارتش
اصفهان(انارک) - ایرنا- سخنگوی هفتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت 96 اعلام کرد: جنگنده بمب افکن های راهبردی سوخو 24 و هواپیماهای بمب افکن سنگین دقایقی پیش با استفاده از اصل غافلگیری و دور از دید رادارهای دشمن فرضی اهداف ثابت و متحرک زمینی دشمن را منهدم کردند.
( کد خبر: 82715500 (6236942) - تاریخ خبر: 1396/08/10ساعت: 9:2)