گازرسانی به انارک

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان٬ سعيد مؤمنی اظهار کرد: گازرسانی به چهار شهر کویری خور٬ انارک٬ جندق و فرخی٬ طی سال جاری در دستور کار قرار گرفت. وی با بيان اینکه این شهرها در حال حاضر از سوخت های فسيلی به عنوان انرژی استفاده می کنند٬ افزود: گازرسانی به این شهرها از طریق جایگاههای CNG به وسيله کپسولهای بزرگ قابل حمل انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان علت تأخير در گازرسانی به این مناطق نسبت به سایر شهرستان های سطح استان را فاصله زیاد این شهرها از خط انتقال سراسری (خط هشتم انتقال گاز)٬ پراکندگی شهرها و روستاهای تابعه و تجهيزات مورد نياز عنوان و تصریح کرد: تاکنون از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده که از انرژی گاز برای تامين سوخت این شهرها استفاده شود.
وی بيان کرد: استاندارد مصرف انرژی در اکثر کشورها مطابق با بررسی های اصولی اقتصادی و فنی صورت میگيرد و هر انرژی که مقرون به صرفه تر باشد مورد استفاده قرار می گيرد. مؤمنی افزود: در عمليات اجرایی این طرح تمامی زیرساخت های گازرسانی اعم از شبکه ها٬ خطوط انتقال ایستگاهه ا و علمک ها راه اندازی می شود اما گاز طبيعی از کپسول های بزرگی که در ایستگاههای CNG مستقر خواهد شد به شبکه ها تزریق می شود.
وی بيان کرد: پس از اینکه خط انتقال سراسری یازدهم به استان اصفهان رسيد این کپسول ها حذف و شبکه گازرسانی شهرها به خط یازدهم متصل خواهد شد. مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اضافه کرد: با اجرای این طرح چهار شهر و 100 روستای تابعه٬ از نعمت گاز طبيعی برخوردار می شوند.
(شماره : 13940224000250 94/02/24 ­ 11:23)