مشارکت روستاییان در ایجاد مشاغل پایدار

ˈسیدابوالفضل رضویˈ روز چهارشنبه در ˈنشست بررسی راهکارهای جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان و تشویقآنها به بازگشتˈ در مشهد بیاناتی داشتند...
معاون مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تجربه کار مشارکتی در شهرستان نائین برای ایجاد صنایع در این شهر گفت: در مناطق روستایی باید با استفاده از چنین تجاربی ابتدا نخبگان فکری هر روستا را جمع کرد تا برای روستای خود پروژه تعریف کنند. وی افزود: این پروژه ها باید در کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان تصویب و اگر نیاز به اصلاح داشت نیز اصلاح شود.

رضوی با تاکید بر مشارکت روستاییان در ایجاد مشاغل پایدار افزود: این برای ایران افتخار نیست که جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی اش روز به روز افزایش یابد.
وی ادامه داد: همین الان اگر مردم یک روستای هزار خانواری ظرف یک سال ماهی 600 هزار ریال به ازاء هر خانوار کنار بگذارند در طول سال می توانند هفت میلیارد و 200 میلیون ریال پس انداز کنند آنگاه دولت سه برابر این مبلغ یعنی 21 میلیارد و 600 میلیون ریال به عنوان وام قرض الحسنه به آنها می دهد تا بتوانند اشتغالزایی و کارآفرینی کنند.
او گفت: دولت این وام را با کارمزد چهار درصد، ضمانت کارت یارانه همراه با یک سال تنفس و طول مدت بازپرداخت سه تا هفت ساله به روستاییان پرداخت می کند که در هیچ کجای دنیا چنین تسهیلاتی به این شکل پرداخت نمی شود.
(کد خبر:81271250 (4175023)تاریخ خبر:22/05/1393ساعت:14:42)