شرایط برای توسعه فعالیت های اشتغال زا در روستاها مطلوب می شود

تهران بزرگ- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: شرایط برای توسعه فعالیت های اشتغال زا در روستاها مطلوب می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعی از فعالان و علاقمندان به توسعه روستاها از شهرستانهای نایین و خور و بیابانک استان اصفهان عصر پنجشنبه با سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در محل نهاد ریاست جمهوری ملاقات و گفت وگو کردند.
در این نشست سه ساعته هریک از حاضران به مسائل و مشکلات موجود در حوزه های خود پرداختند. 
مهمترین مشکلات مورد اشاره مشکل گازرسانی به برخی روستاهای اطراف نایین و همچنین به شهرستان خور و بیابانک و انارک، عدم تامین آب شرب برخی روستاها، کارشکنی علیه افراد فعال اقتصادی و صنعتی در منطقه، گرفتاری و کاغذبازی در ادارات، نبود اراده سیاسی لازم برای حمایت از طرحهای اقتصادی، به سرانجام نرسیدن پروژه ها و طرح ها، مشکلات درمانی در شهر نایین و موارد متعدد دیگر بود.
همچنین در این نشست یکی از حاضران گفت: با توجه به وجود خیل عظیم نایینی ها و خور و بیابانکی ها در تهران و علاقمندی آنها به توسعه زادگاهشان، می توان از ظرفیت آنها به همراه مشارکت ساکنین شهرها و روستاها در جهت توسعه منطقه گام های اساسی برداشت.
در ادامه معاون رییس جمهور به اراده دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه روستاها اشاره کرد و افزود: در طول دو ماه فعالیت خود در سمت جدید از 9 استان بازدید کرده و مسائل و مشکلات روستایی و مناطق محروم را احصا کرده است.
وی افزود: برنامه راهبردی توسعه روستایی را تهیه و آماده تصویب کرده ایم و در آینده نزدیک شورای عالی توسعه روستایی در سطح ملی ایجاد می گردد. 
معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم گفت: بر اساس مصوبه جدید به هر میزانی که مردم روستاها در قالب شرکت سهامی خاص یا شرکت تعاونی سرمایه گذاری کنند سه برابر آن را نظام بانکی به آن شرکت برای سرمایه گذاری وام می دهد و ضمانت آن یارانه افراد عضو شرکت می باشد.
وی این وضعیت را بهترین و ایده ال ترین شرایط برای فعالیت های اشتغال زا در روستاها ذکر کرد.
رضوی در پایان آمادگی خود را برای حمایت از پروژه ها و فعالیت های اشتغال زا در روستاها و مناطق محروم اعلام و اظهار کرد که از هیچ تلاشی برای رفع موانع بر سر راه فعالیت های تولیدی دریغ نخواهد کرد.
تاریخ خبر:20/04/1393