نوروز 1394 سال گوسفند

نوروز NOWRUZ، لحظه تحویل سال 1394 در ایران، شنبه 1 فروردین مطابق با March 21th ساعت 02:15:11 صبح می باشد.
گفته می شود که مردم چین از سال ۲۶۰۰ قبل‎از میلاد، یعنی در زمان «هوانگ دی»، امپراطور زرد، از این گاه شمار استفاده می کرده اند و هر سالی را بر اساس یک چرخه ی 12 ساله، به ترتیب، به نام یک حیوان نام گذاری کرده بود که عبارت بودند از: موش، گاو نر، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ و خوک.
سابقاً به تبعیّت از تقویم ترکان ایغوری که برای هر سال نامی نهاده بودند، در ایران نیز سال ها برای یک دوره دوازده ساله نام گذاری شده بود. نام های 12 گانه سال ها به ترتیب نام هائی است که ابونصر فراهی در کتاب نصاب الصبیان آنها را در این رباعی به نظم در آورده است .
موش   و   بقر    و   پلنگ   و  خرگوش              زین چار چو  بگذری ، نهنگ  آید  و مار
و آنگاه به اسب و گوسفند است شمار              حمدونه و مرغ و سگ و خوک آخر کار
(ترجمه  واژگان عربی: بقر = گاو، حمدونه = میمون)

بدین ترتیب امسال سال گوسفند می باشد که نمادی از فرخندگی، خوش‎شانسی و صلح در‎نظر گرفته می‎شود.
بارزترین ویژگی بز یا گوسفند، صلح‎جو بودن آن‌ها است. همانند آن‌ها، متولدین سال بز نیز انسان‎هایی آرام هستند. آن‌ها دارای شخصیتی آرام، کم‌حرف و محتاط هستند. آن‌ها آسان‌گیر و بی‌قیدند و همیشه در پشت صحنه بوده و از مورد توجه قرار گرفتن گریزانند. این افراد از زندگی آرام و فردی خود لذت می‎برند. 

متولدین سال بز، افرادی آرام هستند و به طبیعت علاقه‎مندند. آن‎ها معمولاً زندگی آرامی دارند و اغلب به نظر دیگران درباره‌ی خود اهمیت کم‎تری می‎دهند. این افراد معمولاً دلسوز، جذاب و خوش‎اخلاق هستند. آن‎ها خوش‎قلب بوده و معمولاً با همه سازگارند که همین ویژگی دوستان و تحسین‎کنندگان آن‎ها را جذب می‎کند. آن‎ها هم‎نشینی با دیگران را دوست دارند اما نمی‎خواهند در مرکز توجه قرار گیرند. در‎عوض، ترجیح می‎دهند در حاشیه باشند و به‎تماشای دیگران در جمع بنشینند. اگرچه محافظه‌کار هستند؛ اما در کار گروهی  خوب بوده و در کسب و کار با‎احتیاط عمل می‎کنند. به‎طور کلی، از آن‎چه که خود انتظار دارند، بهتر عمل می‎کنند؛ زیرا در حفظ آرامش و انجام وظایف مهارت دارند. آ‎ن‎ها در زندگی روزمره‎ی خود، مقتصد، بانشاط و بشاش هستند. به طالع‎بینی علاقه دارند، بنابراین، اگر طالع‎بین یا منجم شوند، امری غیرمعمول نیست. بسیاری از آن‎ها مذهبی نیز هستند. 
گفته می‎شود که متولدین سال بز خلاق، هنرمند و با‎استعداد هستند. آن‎ها به مسائل فرهنگی علاقه دارند و انرژی خود را صرف سرگرمی‎های هنری می‎کنند. آن‎ها اغلب صنعت‎گر، هنرمند، طراح داخلی، گل‎فروش، نقاش، نوازنده، معمار، نویسنده و غیره می‎شوند. در واقع، آن‎ها به‎راحتی می‎توانند در هر حرفه‎ای که نیاز به استعداد هنری و خلاقیت باشد، موفق شوند. این افراد معمولاً  بسیار رومانتیک و حساس هستند. با این‎وجود، احساس عدم امنیت می‎تواند یکی‎از نقاط ضعف آن‎ها باشد. آن‎ها نیاز به پذیرفته شدن، دوست داشته شدن و محافظت دارند.  در روابطشان می‎توانند کمی ریاست‎ماب و تنبل باشند؛ اما به‎خاطر طبیعت آرام و دلسوزشان عاقبت، به آن‎چه که می‎خواهند، می‎رسند.
زنان متولد سال بز، تمایل دارند تا شریک زندگیشان ثروتمند باشد تا بتوانند بدون نگرانی از داشتن پول، زندگی آرامی داشته باشند.
یکی دیگر از مشخصه‎های کلی متولدین سال بز، ترس از درگیری و تضاد است. آن‎ها از درگیری گریزان هستند. از تصمیم‎گیری‎های سخت دوری می‎کنند و حاضر به گرفتن موضعی جنجالی نیستند. آن‎ها تا‌حدود بدبین، دودل و وابسته هستند؛ بنابراین بسیاری‎از متولدین این سال به‎دنبال کسب قدرت و منزلت نیستند. با‎توجه به این ویژگیهای شخصیتی،  آن‎ها ترجیح می‎دهند بخشی‎از یک گروه سازمان‎یافته و منظم باشند.

1394 عروساما ریز بینی گفته است: امسال "برای اولین بار 1394 توی تایپ فارسی کاملاً شبیه واژه "عروس"  می شه". امیدوارم سال عروستان سالی باشد سرشار از شادی و خبرهای خوش.