لزوم افزایش شادی جوانان برای کاهش اعتیاد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس توجه به موضوع بیکاری و اوقات فراغت را جهت مبارزه بامواد مخدر ضروری دانست و تاکید کرد: شادی جوانان برای کاهش اعتیاد وتخلیه هیجانات آنها باید افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، سیدحمیدرضا طباطبایی نائینی اظهار داشت: اجتماعی شدن مبارزه بامواد مخدررویکردی است که در گذشته نیزوجود داشته ولی در دولت جدید مورد عنایت بیشتروزیر کشورو دبیر کل ستاد مبارزه بامواد مخدرانجام گرفته است. این رویکرد در صورتی که به صورت جامع اجراشود، قطعا نتایج موثری را در کاهش آماراعتیاد کشور خواهد داشت.
نماینده نائین و خورو بیابانک اصفهان با بیان اینکهاگربخواهیم واقعا درامرمبارزه با مواد مخدر به طور صحیح عمل کنیم تنها با تلاش یک تا دو سازمان و دستگاه موفق نخواهیم شد، گفت: همه نهادها و مردم باید در مبارزه با مواد مخدروپیشگیری ازاعتیاد با هم همکاری کنند تا تلاشهای انجام شده اثربخش واقع شود.
وی با اشاره به اینکه قوانین تصویب شده درمجلس دررابطه با بحث مجازاتها ویا تعیین صلاحیت برای ستاد مبارزه بامواد مخدر کم نیست، افزود: دراین زمینهمجلس به همه عوامل پرداخته است ولی متاسفانه فاجعه مواد مخدر در کشوربیش ازاین بوده و هجمه عظیمی که از طریق این موضوع به کشوروارد میشود، بسیار عظیم است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: قاچاق پردرآمد در سطح بین المللی، ترانزیت مواد مخدر از کشور و زمینه های ابتلاء به اعتیاد که متاسفانه کم نیست و علل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی به آن دامن زده از جمله هجمه های مواد مخدر در کشوراست.
طباطبایی نائینی با تاکید براینکه بیکاری سبب شده گرایش به مواد مخدر در کشوربیشتر شود، بیان داشت: پس از اشتغال باید به نکته ای توجه داشت که اهمیت ویژه ای دارد و آن پرکردن اوقات فراغت افراد است. متاسفانه در این رابطه به درست وبا دقت توجه نشده است وتوجه بهاین امرمهم در کشور ضرورت دارد. باید جایگزین های مناسب برای اوقات فراغت افراد به ویژه جوانان ونوجوان پیش بینی شود.
(کدخبر: ۵۲۰۴۰۱ / سرویس: اجتماعی / تاریخ: ۱۴/مهر/ ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳)