مرمت یکی از مهمترین بناهاي تاریخی انارك

اصفهان - ایرنا - عملیات مرمت برج سفید یا برج کوه سرآب به عنوان یکی از مهمترین بناهاي تاریخی شهر انارك نایین درحال انجام است.
به گزارش ایرنا، رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگري شهرستان نایین روز یکشنبه گفت: قسمت دیواره و کنگره بالاي این برج و طاقهاي طبقه دوم و سوم این بناي تاریخی در سالهاي گذشته بر اثر فرسایش طبیعی و گذشت زمان آسیب دیده و تخریب شده بود.
پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري استان اصفهان به نقل از ' محمود مدنیان ' اضافه کرد: مرمت و بازسازي بخشهاي فروریخته این برج و قسمتی از حصار و بقعه قبرستان قدیمی این شهر با مبلغی بالغ بر 300 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و با همکاري شهرداري و شوراي شهر انارك در حال اجراست. وي اظهار کرد: باتوجه به وجود آثار تاریخی و بافت بسیار زیبا و مهم انارك همچنین قرار گرفتن این شهر در مجاورت جاده طریق الرضا، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رشد رونق گردشگري در این منطقه باشیم.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري نایین با اشاره به اینکه برج سفید به عنوان نماد شهر انارك از فاصله هاي دور قابل مشاهده است، توضیح داد: برج سفید یا برج کوه سرآب از مهمترین بناهاي تاریخی شهر انارك و از جمله چهار برج دفاعی شهر به نامهاي برج سفید (سراب)، برج پیرنسا، برج حاج عبدالرحیم و برج کوه آقا می باشد.
(16:23 - 25/08/1393 | 81388725 :خبر کد)