هشدار مدیریت بحران به شهروندان اصفهانی؛ ریزگردها تا امشب میهمان اصفهان است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وضعیت آلودگی هوای اصفهان ناشی از فعالیت کانون‌های گرد و غبار برون استانی و درون استانی است که تا امشب از شدت آنها کاسته می‌شود. 
منصور شیشه‌فروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیت آلودگی هوای استان اظهار داشت: از شب گذشته کانون‌های گرد و غبار در استان سمنان با وزش باد با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت، کانون‌های گرد و غبار را فعال و به سمت اصفهان هدایت کرد.
وی افزود: کانون‌های گرد و غبار سجزی و انارک نائین  هم به صورت درون استانی فعال شده‌‍اند و به گرد و غبارهای برون استانی پیوستند و شرایط گرد و غبار را از نیمه شب گذشته ایجاد کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در این راستا به سرعت جلسه شورای مدیریت بحران تشکیل شد، گفت: در ارتباط با وضعیت ایجاد شده اطلاع‌رسانی انجام شد و اقداماتی پیرامون کنترل آن صورت گرفت.
وی تصریح کرد: در سطح استان 16 کانون بیابانی گرد و غبار شناسایی شده که اداره کل منابع طبیعی اقدام به کاشت 300 هزار هکتار جنگل دست کاشت، طاغزار و مالچ پاشی کرده و هنوز هم فعالیت آنها ادامه دارد.
شیشه‌فروش ادامه داد: وضعیت امروز به صورت ناگهانی اتفاق افتاد و در این زمینه اقداماتی چون کنترل خودروها در محدوده زوج و فرد، عدم توقف صنایع آلاینده و توصیه‌هایی به مردم در راستای پرهیز از حضور گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی- ریوی، زنان باردار و کودکان در فضای باز و ورزش نکردن در پارک‌ها و توصیه به  استفاده از ماسک استاندارد انجام شد.
وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی اظهار داشت: تا فردا شرایط کنونی وجود دارد که به تدریج از بعد از ظهر از شدت گرد و غبار کاسته خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: در فصل گرما، الگوهای تابستانی باد از شرق می‌آید و کانون‌های گرد و غبار دارای منشا خارجی (عراق، عربستان)، برون استانی (سمنان، خوزستان) و درون استانی دارد که این کانون گرد و غبار در اصفهان حاصل منشا برون استانی و درون استانی است.
(۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸)