بهینه‌سازی ارائه خدمات دندانپزشکی در بسته حمایتی وزارت بهداشت لحاظ شده است

پوربافرانی در بازدید از غرفه خبرگزاری خانه ملت عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه بهداشت دهان و دندان که بسیاری از اقشار جامعه با آن ارتباط دارند از قرار گرفتن خدمات این بخش در بسته حمایتی وزارت بهداشت خبر داد. 
عباسعلی پوربافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار اخباری مبنی بر احتمال بحرانی شدن حوزه دندانپزشکی به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی برای واردات مواد اولیه مورد نیاز این بخش، گفت: آنچه در شرایط کنونی از اهمیت بسزایی برخوردار است، اولویت‌بندی برای تخصیص ارز مورد نیاز بخش‌های مختلف حوزه سلامت است، ضمن اینکه وزارت بهداشت باید این اولویت‌بندی را به درستی تبیین کند.
بی‌توجهی به خدمات دندانپزشکی در هیچ شرایطی قابل قبول نیست
نماینده مردم نایین، خور، بیابانک در مجلس دهم شورای اسلامی، ادامه داد: خدمات دندانپزشکی قطعا باید در حوزه سلامت مورد توجه قرار بگیرد و در روند اجرای طرح تحول سلامت حمایت شود، چرا که در هیچ شرایطی بی‌توجهی به این حوزه قابل پذیرفتن نیست.
وی یادآورشد: البته وزارت بهداشت در مورد نحوه حمایت از بخش خصوصی بر اساس تعرفه‌ای که وجود دارد، این احتساب را به عمل می‌آورد که چنانچه بخواهد با ارز غیر دولتی به ارائه خدمات بپردازد، به چه صورت لازم است که برنامه‌ریزی شود.
پوربافرانی اظهار کرد: اختصاص ارز دولتی برای حمایت از قشر آسیب‌پذیر در تمام ابعاد مورد نیاز است و بخش بهداشت دهان و دندان قطعا در بسته حمایتی وزارت بهداشت لحاظ می‌شود، اما گلایه‌ای که وجود دارد شامل بخش غیردولتی است که باید به درستی تبیین شود.
بی‌توجهی به حوزه بهداشت دهان و دندان عواقب خطرناکی به همراه دارد
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: تعرفه روند ارائه خدمات در بخش‌های دولتی و خصوصی با هم تفاوت دارد و خدماتی که دولت موظف است ارائه دهد، هزینه زیادی را به بیماران تحمیل نمی‌کند، اما در بخش خصوصی باید تدبیر شود تا بر اساس اولویت‌بندی پیش برود، ضمن اینکه ممکن است خدمات بخش غیردولتی در اولویت وزارت بهداشت نباشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر بسته حمایتی که در حوزه بهداشت دهان و دندان پیش‌بینی شده، عملیاتی نشود، به این دلیل که بسیاری از اقشار جامعه با این حوزه و مشکلات ناشی از آن درگیر هستند، مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، بنابراین دولت باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشد، چرا که بی‌توجهی به آن عواقب خطرناکی را به همراه دارد.
(شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۵)